۰
دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۰

شرکت‌های دخانیات غربی میلیاردها به ماشین جنگی پوتین کمک کرده‌اند

یک نشریه انگلیسی نوشت، شرکت‌های بزرگ مشهور دخانیات غربی از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین به رغم اینکه وعده خروج از روسیه را داده بودند، تقریباً هفت میلیارد پوند مالیات به دولت این کشور پرداخت کرده‌اند.
شرکت‌های دخانیات غربی میلیاردها به ماشین جنگی پوتین کمک کرده‌اند
به گزارش مردم سالاری آنلاین،نشریه انگلیسی تلگراف نوشت، بر مبنای تحلیل ارقام وزارت خزانه‌داری روسیه، کرملین در مدت هشت ماه پس از آغاز جنگ در اوکراین، ۴۸۰ میلیارد روبل (۶.۸ میلیارد پوند) از صنعت دخانیات دریافت کرده است.
در این گزارش نوشته شد، شرکت لندنی "بریتیش امریکن توباکو" به همراه شرکتهای دخانیات "فیلیپ موریس اینترنشنال" و "جاپان توباکو اینترنشنال" بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار دخانیات روسیه را در اختیار دارند، به این معنی که این سه شرکت به تنهایی حداقل ۶.۳ میلیارد پوند از آن رقم حدودا هفت میلیارد پوندی را پرداخته‌اند.
به نوشته نشریه تلگراف، این ارقام نشان می‌دهند که چگونه بزرگترین شرکت‌های دخانیات جهان به رغم تعهدشان به قطع روابط با روسیه، به تأمین مالی تلاش‌های جنگی پوتین ادامه می‌دهند.
گروه "سنتر-لایف"، یک گروه لابی ضد دخانیات در اوکراین، تخمین می‌زند که مالیات‌های پرداختی از سوی شرکت‌های فیلیپ موریس اینترنشنال و جاپان توباکو اینترنشنال به روسیه در سال ۲۰۲۰ در سطح بودجه برای تولید ۷۰۰ هلیکوپتر می ۲۴، ۱۹۷۰ تانک T-۷۲ و ۳۸۲ جت جنگنده سوخو Su-۲۵ برای ارتش روسیه است.
باب سیلی، نماینده محافظه‌کار در کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس گفت: "این آشکارا کاملاً اشتباه است که این شرکت‌های غربی همچنان مالیات‌های قابل‌توجهی به خزانه روسیه می‌پردازند، زیرا اکنون بخش زیادی از هزینه‌های دولت روسیه را تأمین مالی جنگ در اوکراین که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از مردم می‌شود به خود اختصاص داده است. این شرکت‌ها گفتند که از دولت روسیه حمایت نخواهند کرد و کار درست را انجام خواهند داد، اما آشکارا این کار را انجام نداده‌اند."
به ادعای نشریه تلگراف، این کمک‌های مالیاتی شرکتهای دخانیات به کرملین وجود شکاف بین اعلامیه‌های عمومی صنعت دخانیات و واقعیت تداوم تجارت آنها در روسیه تأکید می‌کند.
کد مطلب: 179060
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *