۰
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۰

دلیل انصراف جانسون از رقابت نخست وزیری مشخص شد

دلیل کناره‌گیری بوریس جانسون از رقابت با ریشی سوناک و پنی موردانت بر سر رهبری حزب محافظه‌کار و تصدی نخست وزیری انگلیس این بوده که نمی‌خواست بر سر کاهش درآمد خود در صورت باختن در این رقابت ریسک کند.
دلیل انصراف جانسون از رقابت نخست وزیری مشخص شد
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از گاردین، بر طبق برآورد منابع آگاه، چنانچه بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق انگلیس در رقابت بر سر کسب رهبری حزب محافظه‌کار می‌باخت، احتمالا ارزش بالقوه درآمدی او به نصف تقلیل پیدا می‌کرد.
منابع آگاه در صنعت سرگرمی انگلیس با اعلام اینکه ملاحظات مالی در تصمیم چند وقت پیش بوریس جانسون در کناره‌گیری از رقابت بر سر نخست وزیری انگلیس نقش داشته‌اند بیان کردند، اگر این نخست وزیر اسبق انگلیس وارد مبارزه با ریشی سوناک، وزیر دارایی سابق این کشور در ماه اکتبر شده و در این رقابت شکست می‌خورد باید از دست کم ۱۰ میلیون پوند از پتانسیل کسب درآمد سالانه خود از محل ایراد سخنرانی‌ها و فروش کتاب‌های خاطراتش صرف نظر می‌کرد.
گزارش شده که جانسون از زمانی که در ماه ژوئیه از نخست وزیری انگلیس استعفا کرد در حال مذاکره با چند شرکت فعال در حوزه سرگرمی و استعدادیابی از جمله شرکت "اندی‌اُور" و شرکت اچ.دبلیو.ای، از شرکت‌های تابعه آن، بوده است.
سرنا ویلیامز، تنیسور زن مشهور به همراه باراک اوباما و بیل کلینتون، روسای جمهور اسبق آمریکا از جمله مشتریان شرکت اچ.دبلیو.ای هستند.
به گفته برخی از کسانی که قبل از استعفای چند وقت پیش لیز تراس از نخست وزیری انگلیس، با جانسون مذاکرات داشتند، ارزش پتانسیل کسب درآمد سالانه جانسون حدود ۲۰ میلیون پوند است.
به نوشته گاردین، اکثر منابع وابسته به حزب محافظه‌کار انگلیس از جمله حامیان جانسون معتقدند دلیل اصلی پشت کناره‌گیری او از رقابت برای جانشینی تراس در نخست وزیری این بوده که به او هشدار داده شد با ورودش به این رقابت با ریسک از بین بردن وجهه حزب محافظه‌کار و وجهه خودش روبرو خواهد شد. با این وجود برخی از متحدان جانسون از تصمیم او برای کناره‌گیری از رقابت تعجب کرده و ناراحت شدند.
یکی از چهره‌های ارشد حزب محافظه‌کار انگلیس گفت: خیلی‌ها از بوریس ناراحت شدند. آنها که علنا از او حمایت می‌کردند شاهد کناره گیری او در دقیقه ۹۰ از رقابت بوده و علت این کار را نفهمیدند.
روز جمعه یک عضو ارشد حزب محافظه کار اعلام کرد جانسون قطعا حد نصاب حمایت قانونگذاران حزب محافظه کار معادل ۱۰۰ نفر را برای ورود به رقابت نهایی تعیین نخست وزیری از طریق رای‌گیری نهایی قانونگذاران حزب و سپس رای‌گیری در میان اعضای حزب محافظه کار کسب کرده بود که این گفته سردرگمی متحدان جانسون درباره تصمیم او برای کناره‌گیری از رقابت را هر چه بیشتر کرد.
نشریه آبزرور انگلیس نوشت، افراد مرتبط با آری امانوئل، رئیس شرکت اندی‌اُور به جانسون تصریح کرده بودند، اگر او در رقابت در برابر سوناک شکست بخورد، جذابیت او برای مخاطبان جهانی، و متعاقبا مقدار زیادی از قدرت درآمدی او، از بین خواهد رفت. به نوشته گاردین منابع در صنعت استعدادیابی انگلیس معتقد بودند در صورت باخت جانسون، ارزش درآمدی او حداقل به نصف کاهش می یابد.
با این وجود، سخنگوی جانسون گفت که دلایل مالی هیچ نقشی در تصمیم او برای کناره‌گیری نداشته و "کاملا بی ربط" به این مساله بودند.
کد مطلب: 179680
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *