۰
شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۰

پیش‌بینی بورس فردا

معاملات به کدام سو می‌رود؟
شاخص کل بورس امروز روند صعودی به خود گرفت و این درحالی بود که قیمت پایانی اغلب سهم‌ها منفی بود. با وجود این روند متناقض معاملات فردای بورس چگونه خواهد بود؟
پیش‌بینی بورس فردا
به گزارش مردم سالاری آنلاین،شاخص کل بورس امروز صعودی شد و در مقابل تابلوی معاملات سرخ‌پوش شد. شاخص کل بورس تهران امروز شنبه با افزایش 11 هزار و 739 واحدی به محدوده یک میلیون و 426 هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد و توانست با یک رکوردشکنی به محدوده 401 هزار واحدی برسد.
ارزش معاملات بازار سرمایه امروز به 3 هزار و 908 میلیارد تومان رسید. در مقابل نیز 26 میلیارد تومان خروج نقدینگی از بورس داشتیم. در روز شنبه 418 عدد از نمادهای بازار مثبت و 217 عدد از نمادهای مورد معامله منفی بودند.
بازارهای جهانی در دو روز کاری خود توانستند بازدهی‌های قابل توجهی را ثبت کنند به طوری شاخص‌های سهامی S&P500 و نزدک به ترتیب بیش از ۵ و ۷ درصد رشد کردند و کامودیتی‌ها نیز شرایط یکسانی داشتند. روز اخیر نفت در نزدیکی ۹۶ دلار به ازای هر بشکه، طلا بالای ۱۷۷۰ دلار به ازای هر انس، مس در میانه کانال ۸۵۰۰ دلاری و روی نیز کمی بالاتر از مرز ۳ هزار دلاری معامله شدند.
بر همین اساس به نظر می‌رسد ریزش‌ ادامه‌دار کامودیتی‌ها به پایان رسیده است و می‌توان به برگشت قیمت‌ها امیدوار بود. اما به دلیل تداوم سیاست‌های انقباضی هرچند با سرعت کمتر و احتمال ورود اقتصاد جهانی به یک دوره رکودی، نمی‌توان رشدهای چشمگیری را نیز پیش‌بینی کرد.
کارشناسان عقیده دارند که این رشد و افزایش قیمت‌ها می‌تواند به صعود بورس کمک کند. یعنی یک سیگنال مثبت برای بازار سهام هستند و معاملات نیز به واسطه این سیگنال‌ها در میان مدت صعودی خواهد بود.
پیش‌بینی بورس فردا
آمارهای معاملاتی نشان می‌دهد که شاخص کل بورس روند صعودی خود را ادامه خواهد داد. اما ممکن است این روند در میانه مسیر استراحتی داشته باشد و به نوعی رشد شاخص چند روزی متوقف شود.
البته کارشناسان عقیده دارند بازدهی بورس این هفته هم مثبت خواهد بود ولی نه شدت هفته اخیر. به گفته تحلیلگران بازدهی تالار شیشه‌ای در این هفته تنها چند درصد مثبت خواهد شد و اغلب سهم‌ها شروع به رشد خواهند کرد.
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 180350
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *