۰
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۳

چراغ سبز پنتاگون به اوکراین برای حمله به خاک روسیه

علی‌رغم ادعاهای مقامات آمریکا مبنی بر اینکه این کشور علاقه‌ای به تشدید تنش‌ها در اوکراین ندارد، یک رسانه انگلیسی از چراغ سبز واشنگتن به کی‌یف برای انجام حملات به مواضعی در عمق خاک روسیه پرده برداشت.
چراغ سبز پنتاگون به اوکراین برای حمله به خاک روسیه
به گزارش مردم سالاری آنلاین،روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی فاش کرد: پنتاگون به طور ضمنی موافقت کرده است که اوکراین حملات دوربردی را علیه اهدافی در داخل روسیه انجام دهد.
این روزنامه نوشت: پنتاگون در ارزیابی‌های خود از تهدید جنگ در اوکراین، از جمله اینکه آیا ارسال تسلیحات برای کی‌یف می‌تواند منجر به رویارویی نظامی بین روسیه و ناتو شود، بازنگری کرده است.
طبق این گزارش، موافقت پنتاگون با حملات اوکراین به عمق خاک روسیه یک تحول مهم در زمینه درگیری ۹ ماهه میان اوکراین و روسیه است و اکنون این احتمال وجود دارد که واشنگتن تسلیحات دوربرد به کی‌یف بدهد.
پیشتر نیز کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع آمریکا گفته بود: واشنگتن در فروش تسلیحات به تایوان به دلیل کمک‌های امنیتی که در سال جاری میلادی به اوکراین ارائه کرد، مشکلی ندارد.
وی تاکید کرد: حمایت قابل توجهی از سوی کنگره برای تقویت پایگاه صنایع دفاعی وجود دارد که برای توانایی آمریکا در ادامه حمایت از فروش تسلیحاتی به متحدان و شرکای خود بسیار مهم خواهد بود.
آمریکا از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال جاری میلادی، متعهد به کمک امنیتی ۱۹.۳ میلیارد دلاری شده و این مبلغ از زمان آغاز دولت جو بایدن به ۲۰ میلیارد دلار رسیده است.
کد مطلب: 183346
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *