۰
يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۶

روابط آمریکا و چین گرم تر می شود

آمریکا قصد دارد برای گرم تر شدن روابط دو کشور هیأتی بلندپایه به چین اعزام کند.
روابط آمریکا و چین گرم تر می شود
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه،پس از نخستین دیدار روسای جمهور چین و آمریکا در بالی اندونزی و گرم شدن روابط دو کشور حالا آمریکا قصد دارد برای گرم تر شدن روابط دو کشور هیأتی بلندپایه به چین اعزام کند.
این هیأت آمریکایی قرار است به کشورهای چین، گره جنوبی و ژاپن سفر کند.
در رأس این هیأت «دانییل کریتنبرینک» معاون امور شرق آسیا و اقیانوس آرام و «لورا روزنبرگر» مدیر ارشد شورای امنیت ملی در امور چین و تایوان قرار دارند و از 11 تا 14 دسامبر به این سه کشور سفر می کند.
«کریتنبرینک  در چین کاری را باید کامل کند که« جو بایدن»بعد از دیدار اخیرش با «شی چین پینگ» رئیس جمهور چین در حاشیه نشست گروه بیست در بالی در اواسط ماه نوامبر گذشته آغاز کرده بود. بایدن و شی در این دیدار  تعهد کرده بودند که مدیریت رقابت  را به شکل مسئولانه میان دو کشور ادامه دهند و زمینه های همکاری احتمالی را پیدا کنند.
بایدن و شی همچنین  در این دیدار درباره مسائل اختلافی مانند آینده تایوان و محدودیت های واردات تولیدات فناوری چین توسط آمریکا و گسترش نفوذ چین رایزنی کرده بودند.
کریتنبرینک قرار است در پکن زمینه را برای سفر «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا مهیا کند. این دیدار قرار است اوایل سال 2023 انجام شود.این سفر نخستین سفر یک مسئول بلندپایه آمریکایی طی چهارسال اخیر به چین خواهد بود.
کد مطلب: 183490
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *