۰
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۱

طرح دولت عراق برای کنترل مرزها در اقلیم کردستان

مشاور امنیتی نخست‌وزیر عراق در سخنانی جزئیات طرح جدید دولت کشورش برای کنترل مرزها در اقلیم کردستان عراق را تشریح کرد.
طرح دولت عراق برای کنترل مرزها در اقلیم کردستان
به گزارش مردم سالاری آنلاین،حسین علاوی، مشاور محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در امور اصلاحات امنیتی در گفت‌وگو با سایت شفق نیوز طرح و سازوکار جدید استقرار نیروهای کشورش در مرزهای عراق با ایران و ترکیه در منطقه اقلیم کردستان را تشریح کرد.
وی در این باره گفت: نوعی همکاری و هماهنگی میان فرماندهی عملیات مشترک و دولت اقلیم کردستان در زمینه استقرار نیروهای امنیتی و مرزبانی در مناطق مرزی و فرآیند توانمند سازی نیروهای تعیین شده برای استقرار در مرزها و پاسگاه‌های مرزی و همچنین تأمین مالی و ساخت زیرساخت‌های مورد نیاز برای تامین امنیت مرزها وجود دارد.
علاوی تصریح کرد: وزارت کشور عراق درحال حاضر از طریق نیروهای گارد مرزی درصدد تعیین مسیرهای اساسی برای ایجاد مراکز ایست و بازرسی مرزی و پاسگاه‌ها در نقطه صفر مرزی میان عراق و ایران و همچنین عراق و ترکیه است.
این مقام عراقی ادامه داد: این تلاش در راستای حل و فصل کردن مشکل ۴۰ ساله کنترل مرزهای مشترک میان عراق با ایران و ترکیه و همچنین مرزهای مشترک با دیگر کشورهای همسایه صورت می‌گیرد.
علاوی همچنین افزود: نیروهای گارد مرزی با همکاری نیروهای پیشمرگ در منطقه شمالی کشور مستقر خواهند شد و این اقدام با هماهنگی و درک متقابل میان دولت فدرال و دولت اقلیم انجام می‌شود.
پیشتر نیز سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفته بود، السودانی دستور داده است که به منظور توقف حملات گروه‌های مسلح از خاک عراق به ترکیه و ایران خط صفر مرزی میان عراق و این دو کشور کنترل شود.
کد مطلب: 183597
برچسب ها: عراق ایران ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *