۰
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۸

چین،آمریکا را بابت تحریم‌های جدید محکوم کرد

وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد، تحریم آمریکا علیه دو مقام ارشد چینی به دلیل نقض حقوق بشر در تبت، غیرقانونی است و بر روابط بین پکن و واشنگتن اثر سوء می‌گذارد.
چین،آمریکا را بابت تحریم‌های جدید محکوم کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از رویترز،چین اتهام زنی‌هایی مبنی بر اینکه از سیاست‌های سختگیرانه علیه مخالفان قومی و کنترل فعالیت‌های مذهبی در تبت واقع در هیمالیا استفاده می‌کند، رد کرده است.
این اظهارات از سوی وزارت خارجه چین پس از آن مطرح شده که وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه تحریم‌هایی را علیه "وو یینگجیه"، رئیس حزب حاکم کمونیست چین در تبت در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ و "ژانگ هونگبو"، یکی از مقام‌های ارشد امنیت عمومی در این منطقه وضع کرده است.
وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز اعلام کرد، این اقدامات از سوی آمریکا مداخله جدی در امور داخلی چین و نقض هنجارهای معمول روابط بین الملل است.
وی ادامه داد: ما به آمریکا تاکید داریم تا به سرعت دست از این تحریم‌ها بردارد. این تحریم‌ها به روابط دو کشور به شدت خدشه وارد می‌کند و چین از حقوق و منافع مشروع خود دفاع می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه صحبت‌هایش گفت: آمریکا حقی در وضع تحریم علیه دیگر کشورها ندارد و صلاحیت ایفای نقش به عنوان پلیس جهانی را هم دارا نیست.
وی همچنین از اظهارات نیکلاس برنز، سفیر آمریکا در چین نیز انتقاد کرد و آن را پر از دروغ و پیش داوری دانست.
برنز گفته بود که آمریکا به شدت نگران عدم اجرای تعهدات بین المللی از سوی چین در دفاع از حقوق تضمین شده در بیانیه جهانی حقوق بشر در مناطقی چون هنگ کنگ، تبت و سین‌کیانگ است.
سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به این صحبت‌ها گفته است: ما به آمریکا تاکید می‌کنیم که استفاده از مسائل حقوق بشری را برای ترساندن چین متوقف کرده و از به کارگیری مسائل حقوق بشری برای مداخله در امور داخلی چین و تضعیف ثبات کشور ما دست بردارد.
کد مطلب: 183639
برچسب ها: آمریکا چین تبت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *