۰
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۰
ریکاردو ساپینتو:

فرصت خیلی گران‌بهایی را از دست دادیم

به خاطر تعویض‌هایم نباختیم
سرمربی استقلال با بیان این که باعث تاسف است که دو امتیاز از دست‌مان رفت، گفت: پرسپولیس دو موقعیت ایجاد کرد که ما هم روی آن‌ها کار کرده بودیم.
فرصت خیلی گران‌بهایی را از دست دادیم
به گزارش مردم سالاری آنلاین،ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال بعد از تساوی ۲ بر۲ تیمش مقابل پرسپولیس در داربی ۹۹ که در لحظات آخر منجر به از دست رفتن پیروزی تیمش شد، گفت: در ۲۰ دقیقه اول جنگنده نبودیم و رفتار مناسبی که از بازیکنان انتظار داشتم را ندیدم. در این‌ بازی‌ها باید جنگنده باشید و برای توپ اول و دوم روی ضربه‌های کاشته تلاش کنید.
او ادامه داد: از منطقه‌ای گل خوردیم که می‌دانستیم حریف از آن‌جا حمله می‌کند. بیش‌تر اوقات حریف کرنرهای کوتاه انجام می‌داد. این هفته هم خیلی سخت روی ضربه‌های کاشته کار کردیم. می‌دانستیم که از این راه گل می‌زنند. همه چیز را درباره این تیم می‌دانستیم. خودتان می‌دانید که امروز تیمی را به زمین فرستادند که میانگین قدی زیاد داشت و جنگنده بودند و فشار زیادی آوردند. به خاطر نبود لوکادیا، این ترکیب را فرستادند. متاسفانه زیاد قوی ظاهر نشدیم. بعد از این که گل خوردیم، واکنش نشان دادیم و به بازی برگشتیم. با یک استراتژی خوب هم توانستیم گل بزنیم. از بازیکنانم تشکر می‌کنم.
وی درباره نیمه دوم داربی ۹۹ گفت: در نیمه دوم با قدرت ظاهر شدیم و گل زدیم. بعضی از بازیکنان ما مشکل فیزیکی داشتند. جعفر سلمانی و رضاوند مشکل داشتند. تنها کاری که می‌توانستیم انجام دهیم و نکردیم، این بود که تصمیم‌های آخر را خوب اتخاذ نکردیم. آن‌ها هم ریسک زیادی کردند. وقتی یک تیم عقب است، ریسک می‌کند. پرسپولیس در نیمه دوم شانسی نداشت و یک سانتر کردند و فرصت بزرگی نداشتند. بازی برای ما بود. باعث تاسف است که دو امتیاز از دست‌مان رفت. پرسپولیس دو موقعیت ایجاد کرد و ما هم روی آن‌ها کار کرده بودیم. بازی خوبی بود. به بازیکنانم تبریک می‌گویم.
ساپینتو با بیان این که تیمش در این بازی خوب کار کرد گفت: پرسپولیس هم کیفیت بالایی داشت و خوب کار کرد. تمامی موقعیت‌ها و لحظات خوب بود و فرصت خیلی گران‌بهایی را از دست دادیم و راجع به بازی بعد فکر می‌کنیم.
او در واکنش به این که آیا کیفیت داربی تهران او را راضی کرد چرا که همیشه از این صحبت می‌شود که داربی کیفیت خوبی ندارد؟ اظهار کرد: خیلی سخت است. داربی بازی سختی است و دو تیم فضایی به هم نمی‌دهند. داربی این است که بیش‌تر بجنگید و موثر ظاهر شوید و از فرصت‌ها به صورت موثر استفاده کنید. جزییات است که تصمیم آخر را مشخص می‌کند. بعضی از اوقات تیم من می‌توانست مالکیت بیش‌تری داشته باشد. تیم حریف هم قوی بود و نگذاشت چیزی که داشتیم را نشان دهیم و خودمان باشیم. ما نزدیک به پیروزی بودیم ولی کرنر باعث تساوی شد و باعث تاسف است.
ساپینتو درباره قضاوت زاهدی‌فر در این دیدار اظهار کرد: او بازی سختی را قضاوت کرد. بعضی وقت‌ها برای ما و بعضی وقت‌ها برای آن‌ها سوت زد. شاید خطایی که برای حریف گرفت، خطا نبود. به طور کلی قضاوت زاهدی‌فر خوب بود.
سرمربی استقلال در واکنش به این که پیش‌بینی می‌شد با توجه به نبود مهاجم تخصصی در تیم حریف، استقلال برنده شود و این بازی چقدر در تعیین سرنوشت تیم قهرمان موثر بود؟ اظهار کرد: هیچ؛ یک بازی عادی بود. هنوز ۱۸ بازی برای همه تیم‌ها مانده است و قضاوت کردن زود است.
او درباره تعویض چشمی در اوایل نیمه دوم گفت: ما مالکانه بازی نمی‌کردیم. مهری هم یک کارت زرد گرفته بود. روزبه بازیکنی است که تیم را در حالت بالانس نگه می‌دارد اما پرسپولیس بازی مستقیم انجام نمی‌دهد و روی زمین بازی می‌کند. فکر کردم که زبیر می‌تواند بهتر بازی کند و به همین دلیل تعویض کردم.
ساپینتو در واکنش به این که گفت از نقطه قوت پرسپولیس یعنی ضربات ایستگاهی با خبر بود اما از همین طریق دو گل مشابه خورد، گفت: (ساپینتو خندید) می‌دانستیم که بازیکنان پرسپولیس کیفیت بالایی دارند. اسماعیلی‌فر و صادقی و ترابی بازیکنان خوبی هستند. این سه نفر خوب بودند و ما برای این امر آماده بودیم. از طرف چپ هم ترابی خوب سانتر می‌کرد. ما روی دیرک اول کار کرده بودیم. پرسپولیس همیشه توپ را به جلوی دیرک اول می‌اندازد. روی این کار کردیم. روی ضربات ایستگاهی، نتوانستیم توپ‌ها را کنترل کنیم. خوب کار کرده بودیم و روی این مساله آماده بودیم. برای توپ دوم هم آماده بودیم اما بعضی وقت‌ها نمی‌توانید همه چیز را کنترل کنیم. ولی یک گل در دقیقه ۹۰ خوردیم. سه امتیاز را از دست دادیم.
وی درباره این که اگر به دقیقه ۸۰ داربی برگردد، می‌تواند تصمیمی بگیرد که تیمش بازی را برنده شود؟ اظهار کرد: ما داشتیم می‌بردیم و پرسپولیس حتی فرصت چندان زیادی هم نداشت. نمی‌دانم چه بگویم. اگر بازی را می‌بردیم، درباره این مساله صحبت نمی‌کردید. با مصدومانی که داشتیم، خوب تصمیم گرفتیم. کسی نمی‌تواند به این سوال جواب دهد. فکر می‌کنم به خاطر تعویض‌هایم بازی را نباختیم. اگر به میانگین قدی ما نگاه کنید، به غیر از صالح حردانی، همه بازیکنان ما قد بلندتر بود. بیش‌تر بازیکنان بالای ۱۸۰ تا ۱۹۰ سانتی‌متر بودند. با این میانگین قدی، دو گل از روی ضربات کاشته خوردیم.
مدیر رسانه‌های استقلال در نهایت جلوی طرح سوال درباره جام جهانی را گرفت و خواستار پرسش سوالات درباره این بازی شد.
کد مطلب: 184623
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *