۰
دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۰

دلار ۲۶ هزار تومانی در بودجه ۱۴۰۲

نماینده مردم تبریز در رابطه با پیش بینی خود از بالارفتن قیمت ارز خاطر نشان کرد: بالا رفتن قیمت ارز بسته به انواع مدیریت ها دارد.
دلار ۲۶ هزار تومانی در بودجه ۱۴۰۲
به گزارش مردم سالاری آنلاین، محمد حسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز و آذر شهر در مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، در رابطه با جلسه روز گذشته مجلس شورای اسلامی پیرامون سیاست های ارزی گفت: مشکل اصلی که در جلسه روز گذشته کمتر به آن پرداخته شده و صریح هم بیان نشد، تعیین مبنای محاسباتی ارز در بودجه سنواتی است. وقتی که قیمت ارز در بازار ۲۵ الی ۲۶ هزار تومان بود، دولت مبنای محاسباتی را در لایحه بودجه ۲۳ هزار تومان گذاشت. طبیعی است که هر چه کمتر از آن باشد قیمت ارز و درآمد دولت کاهش پیدا می کند. 
وی در پاسخ به این سوال که مبنای محاسباتی ارز در لایحه بودجه ۱۴۰۲ چه میزان است؟ تصریح کرد: امسال هم صحبت از ۲۶یا ۲۸ هزار تومان است.
نماینده مردم تبریز در رابطه با پیش بینی خود از بالارفتن قیمت ارز خاطر نشان کرد: بالا رفتن قیمت ارز بسته به انواع مدیریت ها دارد. اینکه در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شده بود که کالابرگ  به خانوارها داده شود ولی در عمل پول نقد داده شد این اثر تورمی دارد و اگر کالا و کالابرگ بود هم نیاز خانوار تامین می شد مواد پروتئینی و مواد شوینده و این اثر تورمی و تزریق نقدینگی هم اتفاق نمی افتد عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند که این نوساناتی که سوال کردید به وجود بیایند. 
کد مطلب: 185146
برچسب ها: دلار بودجه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *