۰
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۰

تغییر سبک با رژیم غذایی دَش

رژیم غذایی دَش یک برنامه‌ی غذایی تجاری برای کاهش وزن نیست، بلکه به معنای تغییر در رویکرد و سبک زندگی و تغذیه‌ای افراد است.
تغییر سبک با رژیم غذایی دَش
به گزارش مردم سالاری آنلاین،این رژیم به افراد دارای کلسترول و فشار خون بالا کمک می‌کند تا بیماری خود را تحت کنترل درآورند. دپارتمان بهداشت، تغذیه و کشاورزی آمریکا (USDA) رژیم غذایی دَش را جزو سالم‌ترین رژیم‌های غذایی برای همه‌ی افراد عنوان کرده است.
علاوه بر افراد مبتلا به فشار خون، افرادی که با مصرف سدیم مشکل دارند مانند افراد دیابتی، بیماران کلیوی، افراد بالای ۵۰ سال و … می‌توانند با پیش گرفتن رژیم غذایی دَش زندگی سالم‌تری را تجربه کنند.
آیا رژیم دَش باعث کاهش وزن می‌شود؟
برخلاف چیزی که پیش‌تر گفتیم، که رژیم غذایی دَش برای کاهش وزن نیست، باید گفت که بله! البته که این رژیم غذایی برای افراد مبتلا به کلسترول و فشارخون بالا است اما لزوما به این معنی نیست که باعث کاهش وزن در افراد نمی‌شود. در واقع بسیاری از منابع مختلف تغذیه‌ای در رژیم غذایی دَش، با رژیم‌های کاهش وزن یکی است به طوری که بخش زیادی از آن متشکل از مواد غذایی کم‌کالری می‌باشد.
چه چیزهایی را می‌توان در رژیم غذایی دَش خورد؟
فراموش نکنید که این رژیم بر اساس نیاز افراد مبتلا به فشار خون و کلسترول بالا شکل گرفته پس در وهله‌ی اول باید از مواد غذایی فرآوری‌شده و دارای نمک زیاد دوری کنید.
در این رژیم هیچ چیزی ممنوع یا غیرمجاز نیست اما به طور کلی توصیه‌هایی هستند که باید بخش عمده‌ی رژیم غذایی شما باشند:
·خوردن سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل
·مصرف محصولات لبنی کم چرب، ماهی، مرغ، لوبیا، آجیل و روغن‌های گیاهی
·محدود کردن غذاهایی که دارای چربی اشباع هستند، مانند گوشت پر چرب، فرآورده‌های لبنی پر چرب، روغن‌های گرمسیری مانند روغن نارگیل و سایر روغن‌های پالم‌دار
·محدود کردن نوشیدنی‌های شیرین و فرآوری‌شده و شیرینی
·مصرف مواد غنی از پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فیبر و پروتئین
·محدود کردن مصرف سدیم و نمک
رژیم غذایی دَش به افراد برنامه‌ یا مواد غذایی خاصی نمی‌دهد بلکه به جای آن، به وسیله مشخص کردن حداکثر کالری دریافتی روزانه، برای شما هدف‌گذاری می‌کند. در حقیقت میزان حداکثر کالری مصرفی، مهم‌ترین بخش رژیم غذایی دَش به شمار می‌آید.
محاسبه میزان کالری مصرفی روزانه بر اساس عوامل مختلفی چون جنسیت، قد، وزن، سطح فعالیت و … صورت می‌پذیرد.
منبع:بهداشت نیوز
کد مطلب: 185755
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *