۰
سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰

کاهش  ٣٠٠ هزار تومانی قیمت سکه

رئیس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از ادامه روند کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا که از ابتدای هفته و به‌دنبال کاهش نرخ ارز آغاز شد، خبر داد و اعلام کرد در بازار امروز (سه‌شنبه ١٣ دی ماه) سکه نسبت به روز گذشته ٣٠٠ هزار تومان و هر گرم طلای ١٨ عیار حدود ٧٠ هزار تومان کاهش قیمت را تجربه کرده است.
کاهش  ٣٠٠ هزار تومانی قیمت سکه
به گزارش مردم سالاری آنلاین،نادر بذرافشان، پیرامون وضعیت فعلی بازار سکه و طلا، اظهار کرد: از ابتدای هفته در بازارهای داخلی باتوجه به نوسان کاهشی نرخ ارز، شاهد روند کاهشی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا نیز بوده‌ایم؛ این روند همچنان دنبال شده است؛ به گونه‌ای که قیمت‌ها در بازار امروز (سه‌شنبه) نسبت به روز گذشته هم کاهش داشت.
رئیس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: کاهش قیمت‌ها در بازار داخلی سکه و طلا درحالیست که در بازارهای جهانی نیز نوسان قیمت اونس جهانی طلا وجود داشت اما چندان قابل توجه نبوده و به حدود هشت دلار افزایش محدود شده است.
وی در رابطه با تغییرات قیمت‌ها نسبت به روز گذشته، گفت: هر مثقال طلا ٣٣٢ هزار تومان و هر گرم طلای ١٨ عیار با ٧٧ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته (دوشنبه) در بازار امروز دیده شد.
بذرافشان ادامه داد: در بازار سکه نیز سکه تمام طرح جدید ٣٠٠ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ٢٠٠ هزار تومان، نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های گرمی نیز هریک ١٠٠ هزار تومان نسبت به دیروز ارزان‌تر بوده است.
رئیس هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر اونس طلا ١٨٣٢ دلار است، گفت: هر مثقال طلا ١٧ عیار هفت میلیون و ٨٣٠ هزار تومان و هر گرم طلای ١٨ عیار یک میلیون و ٨٠٨ هزار تومان امروز دادوستد شد. 
طبق اعلام این مقام صنفی، در بازار امروز، سکه تمام طرح جدید ١٩ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ١٨ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان ، نیم سکه ١١ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان، ربع سکه هشت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی، چهار میلیون و ٧٠٠ هزار تومان قیمت داشته است.
وی افزود: حباب سکه نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشته اما نسبت به ابتدای هفته بخشی از آن تخلیه شده و در حال حاضر در محدوده یک میلیون و ۶۵٠ هزار تومان قرار دارد.
بذرافشان در پایان تصریح کرد: میزان تقاضا نیز از ابتدای هفته کمتر شده و بازار به ثبات نسبی خوبی رسیده است؛ از همین روی، مردم می‌توانند مبادلات خود در بازار سکه و طلا با اطمینان خاطر را انجام دهند.
منبع:ایسنا
کد مطلب: 185924
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *