; ?>; ?> دشمنان مشترک ما نمی‌توانند رابطه میان ایران و آذربایجان را در بلندمدت بر هم بزنند - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۰
منوچهر متکی:

دشمنان مشترک ما نمی‌توانند رابطه میان ایران و آذربایجان را در بلندمدت بر هم بزنند

وزیر خارجه پیشین کشورمان گفت: با توجه به اینکه ما و آذربایجان دارای اشتراکاتی هستیم، دشمنان مشترک ما نمی‌توانند از جاهای دیگر این رابطه را در بلندمدت بر هم بزنند.
دشمنان مشترک ما نمی‌توانند رابطه میان ایران و آذربایجان را در بلندمدت بر هم بزنند
به گزارش مردم سالاری آنلاین،منوچهر متکی وزیر پشین امور خارجه، در تحلیل رخداد پیش آمده برای سفارت آذربایجان در تهران و اینکه چه اقداماتی باید صورت بگیرد تا روابط د کشور بیش از گذشته وارد تنش نشود، گفت: روابط ایران و آذربایجان از پایه‌های قوی تاریخی، اعتقادی و حوزه‌های متعدد دیگری برخوردار است و دشمنان این روابط نمی‌توانند در این پیوندهایی که عجین شده و گره‌خوردگی‌هایی که وجود دارد، خلل ایجاد کنند.
وی افزود: البته در روابط دو کشور این مسائل و اتفاقات پیش می‌آید و مهم مدیریت این اتفاقات و بحران‌هاست. فکر می‌کنم در این رخداد اولا ماهیت حادثه خیلی زود روشن شد که چه بوده و یک نگاه سیاسی و خاصی در موضوع حاکم نبوده، اگرچه تبعات تلخی برای دوستان آذربایجانی ما ایجاد کرده اما ورود به موقع و پیگیری به موقع و مذاکرات وزرای خارجه دو کشور و دستور پیگیری سریع رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که این حادثه ممکن بود در هرجای دیگری هم اتفاق بیفتد، من معتقدم با توجه به اینکه ما و آذربایجان دارای اشتراکات زیادی هستیم در نهایت دشمنان مشترک ما نمی‌توانند از جاهای دیگر این رابطه را در بلندمدت بر هم بزنند.
منبع:ایلنا
کد مطلب: 188166
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *