۰
دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰

پیش بینی بورس فردا

تعادل به بازار باز می‌گردد؟
در میانه دومین هفته بهمن‌ماه بازار سرمایه با افزایش ریسک‌های سیاسی و اجتماعی همچنان سردرگم است. بازار سرمایه از ابتدای هفته افت سنگینی را پشت سر گذاشته است. سوال اصلی سهامداران این است که آیا تعادل به بازار بازخواهد گشت؟
پیش بینی بورس فردا
به گزارش مردم سالاری آنلاین،معاملات بورس روز دوشنبه در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت؛ بر همین اساس نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت دو هزار و 506 واحدی که معادل 0.16 درصد این شاخص است رو‌به‌رو شد.
شاخص کل هم‌وزن نیز هم‌سو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش 1.03 درصدی به سطح 479 هزار و 639 واحدی رسید.
تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات دوشنبه را 16 میلیارد و 200 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات را 6 هزار و 262 میلیارد تومان نشان می‌دهد.
تکرار تاریخ؛ این بار عرضه خودرو در بورس کالا
تشتت آرا میان شورای رقابت، وزارت صمت، وزارت اقتصاد و سازمان بورس باعث شده‌ است تا التهاب در روز‌های اخیر به اوج برسد.
حسین مرید‌سادات، کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد: درست مانند مرداد 99 که اختلاف نظر نهادها بر سر عرضه صندوق ETF پالایش یکم موجب ورود شوک منفی به بازار شد، این بار و در بهمن 1401 این اتفاق در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا تکرار شد. این اتفاق ریسک‌های پیش روی بازار را افزایش داد. متاسفانه در این قیمت‌ها فروشنده نیز روی تابلو مشهود است.
سایه ریسک‌های سیاسی و اجتماعی بر بازار سرمایه
مریدسادات افزود: از سویی سایه سنگین ریسک‌های سیاسی نیز بر دوش بازار سنگینی می‌کند. مریدسادات در این ارتباط افزود: اتفاقاتی که در اصفهان و چهار شهر دیگر افتاد نیز مزید بر علت شد تا بازار در جریان معاملات این هفته با شدت بیشتری کاهش یابد. بازار سرمایه ‌نشان داده است همواره نسبت به این دست از اخبار واکنش نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: هفته کاری گذشته، هفته خوبی برای فعلان بازار سرمایه نبود. امیدوار بودیم که محدوده یک میلیون و 570 هزار واحدی شاخص کل، به نقطه برای بازگشت بازار تبدیل شود اما تمام این خبرها باعث شد تا این محدوده از دست برود. اما در حال حاضر محدوده یک میلیون و 500 هزار واحد را پیش روی بازار داریم که می‌تواند نقطه قوت بازار فردا به شمار آید.
این کارشناس افزود: روند معاملاتی دوشنبه نسبت به روز گذشته خیلی بهتر شده بود. به این صورت که از ابتدای بازار 86 درصد کل بازار در بازه منفی معامله شدند، در پایان بازار این رقم به 54 درصد نماد‌ها کاهش یافت.
پیش بینی بورس سه‌شنبه
مریدسادات بیان داشت: امیدواریم برای این هفته، شاخص کل بیش از این اصلاح قیمتی نداشته باشد بلکه درجا بزند و نفس بگیرد. در محدوده یک میلیون 500 هزار تا یک میلیون و 40 هزار واحد، بازار با دست به دست کردن سهام بین خریداران و فروشندگان باز هم در گارد صعود قرار بگیرد.
این کارشناس ادامه داد: از یاد نبریم که محرک بازار، نرخ دلار آزاد و رشد آن بود و دلار امروز قیمت 45 هزار تومانی را روی تابلوی معاملات ثبت کرده‌است. گرچه که قطعا برخی سهام درحال حاضر over-value هستند به این معنا که رشد زیادی داشته‌اند و گران به نظر می‌رسند.
وی افزود: اما از سوی دیگر نماد‌هایی هستند که به نسبت سودی که در مجامع خود در تیر و مرداد پرداخت می‌کنند، برای سهامداری ارزنده به نظر می‌رسند. بیش از به طور کلی دلیلی برای فشار عجیب و غریب عرضه‌ روی تابلو وجود ندارد.
منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 188191
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *