۰
سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۹

ناخرسندي کرملين از عضويت فنلاند در ناتو

کرملين ديروز (سه‌شنبه) عضويت فنلاند در سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) را «حمله به امنيت» ملي روسيه توصيف کرد.
ناخرسندي کرملين از عضويت فنلاند در ناتو
 گروه بين الملل-مانیا شوبیری: کرملين ديروز (سه‌شنبه) عضويت فنلاند در سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) را «حمله به امنيت» ملي روسيه توصيف کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،خبرگزاري فرانسه نوشت: «ديميتري پسکوف» سخنگوي کرملين همچنين گفت: عضويت فنلاند در ناتو «تازه ترين مورد از تشديد و وخامت اوضاع است.» سخنگوي کرملين همچنين به خبرنگاران گفت: گسترش ناتو حمله به امنيت و منافع ملي روسيه است.
پسکوف افزود: پيوستن فنلاند به ناتو، روسيه را مجبور به اتخاذ تدابير متقابل براي حفاظت از امنيت خود خواهد کرد. روسيه از نزديک اقدامات ناتو براي استقرار تسليحات و زيرساخت‌هاي نظامي در فنلاند را زير نظر خواهد داشت.
از سوي ديگر، سرگئي شويگو، وزير دفاع روسيه نيز امروز درباره پيوستن فنلاند به ناتو گفت که ناتو در حال تقويت مسير ضد روسي است که منجر به تشديد درگيري مي‌شود. شويگو در نشستي با رهبري نيروهاي مسلح روسيه گفت: همزمان، ناتو مسير ضد روسي خود را افزايش مي‌دهد که منجر به تشديد درگيري مي‌شود.
«پکا‌هاوسيتو» وزير خارجه فنلاند ديروز در يک دفتر کوچک نمايندگي فنلاند در مقر ناتو در بروکسل، اسناد مربوط به پيوستن کشورش به ائتلاف ناتو را امضا کرد. پرچم‌هاي ناتو، فنلاند و اتحاديه اروپا به همراه يک دسته گل سفيد بر روي ميزي قرار داشت که اين امضا انجام شد.
انتظار مي‌رود اين اسناد به آنتوني بلينکن، وزير خارجه آمريکا تحويل داده شود و پس از آن فنلاند رسما سي و يکمين عضو ناتو خواهد شد.
درخواست فنلاند براي عضويت در ناتو در پي حمله روسيه به اوکراين، که فنلاند مرز طولاني با آن دارد، مطرح شد. حالا با پيوستن فنلاند به ناتو مرزهاي اين ائتلاف با روسيه دو برابر شده است.
 
 
کد مطلب: 193066
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *