۰
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۵

سفارتخانه‌های ایران و عربستان چه زمانی بازگشایی می‌شود؟

سفیر ایران در چین در خصوص زمان بازگشایی نمایندگی‌های ایران و عربستان گفت: زمان بندی مشخص شده، اما امکان اعلام جزئیاتش وجود ندارد.
سفارتخانه‌های ایران و عربستان چه زمانی بازگشایی می‌شود؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین، محمد کشاورز زاده، سفیر ایران در چین در خصوص بیانیه مشترک ایران و عربستان گفت: این بیانیه در ادامه آن توافقی بود که انجام شد و توافقی که صورت گرفت به زودی سفارت خانه‌های دو کشور بازگشایی می‌شود.

محمد کشاورز زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان و بیانیه مشترک دو کشور گفت: این بیانیه در ادامه آن توافقی بود که انجام شد و توافقی که صورت گرفت به زودی سفارت خانه‌های دو کشور بازگشایی می‌شود و روابط به حالت عادی بازخواهد گشت.

وی در خصوص زمان بازگشایی نمایندگی‌ها گفت: زمان بندی مشخص شده، اما امکان اعلام جزئیاتش وجود ندارد.

کشاورز زاده در خصوص نقش چین گفت: چین هم میزبان بود و هم تصمیم‌گر بود و چینی‌ها تمام تلاششان را انجام دادند. در واقع در اختیار دو طرف قرار دادند که مذاکرات خود را داشته باشند و میزبان بسیار خوبی هم بودند.

وی ادامه داد: بعد از ۳ سال که کرونا بود الان پکن به یکی از مراکز مهم دیپلماتیک دنیا مبدل شده و تعداد زیادی از مقامات عالی کشور‌ها به اینجا سفر کرده و هم اکنون رییس جمهور فرانسه و رئیس کمیسیون اروپا در اینجا هستند.

سفیر ایران همچنین گفت: چین دارد به عنوان یک مرکزی برای گفتگو و دیپلماتیک فعال می‌شود و به نوعی باید گفت که چین آن خطا‌هایی که آمریکا در منطقه داشته را کم کم جبران می‌کند. به عنوان مثال بحث صلح بین روسیه و اوکراین یکی از موضوعاتی است که الان مطرح است.
کد مطلب: 193199
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *