۰
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۰

آمریکا و اروپا به دنبال ممنوعیت کل صادرات به روسیه

آمریکا و متحدان اروپایی آن در اندیشه ممنوعیت صادارت تقریباً تمامی کالاها به روسیه است. این پیشنهاد هنوز در حال بحث است و ممکن تغییراتی در آن ایجاد شود.
آمریکا و اروپا به دنبال ممنوعیت کل صادرات به روسیه
به گزارش مردم سالاری آنلاین،خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود اعلام کرد که برخی از متحدان کلیدی اوکراین از جمله آمریکا در کنار اروپا در حال بررسی ممنوعیت مطلق صادرات به روسیه هستند، موضوعی که به طور جدی فشار اقتصادی بر روسیه را به دلیل جنگ در اوکراین افزایش می‌دهد.
منابع مطلع از موضوع اعلام کردند که مقامات گروه هفت در حال بحث در مورد این موضوع پیش از نشست سران گروه هفت در ماه مه در ژاپن هستند. هدف سران غربی این است که تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این اقدام ضد روسی همراه شوند. این پیشنهاد هنوز در حال بحث است و ممکن تغییراتی در آن ایجاد شود.
بنا به نوشته بلومبرگ این ایده رویکردی که از سوی نمایندگان دیپلماتیک غربی مورد بحث قرار می‌گیرد، می‌تواند روند تحریم‌های موجود علیه روسیه را تغییر دهد و تمام صادرات به این کشور را شامل شود، مگر اینکه معافیتی در موارد خاص اعمال شود. طبق معیارهای فعلی، صادرات همه کالاها به روسیه مجاز است مگر اینکه در فهرست تحریم باشد.به گفته منابه آگاه، اگر سران گروه هفت با این تصمیم موافقت کنند احتمالاً دارو و محصولات کشاورزی از جمله مواد غذایی معاف از این ممنوعیت خواهند بود.
لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند.
کد مطلب: 194226
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *