۰
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۵

قاسمی‌پور: برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات نباید کاندیداها را گلچین کرد

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی گفت که اگر بخواهیم تمام گروه ها و احزاب در انتخابات شرکت کنند، نباید افراد را گلچین کنیم.
قاسمی‌پور: برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات نباید کاندیداها را گلچین کرد

به گزارش مردم سالاری آنلاین، شیوا قاسمی پور در گفت و گو با ایسنا در رابطه با مولفه های ایجاد مشارکت بالا در انتخابات آتی کشور، بیان کرد: اولین قدمی که برای ایجاد مشارکت بالا می توان برداشت این است که باید اعتماد سازی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما باید یک سری از اقداماتمان را عملیاتی کنیم، تصریح کرد: وقتی حرفی زده شده، موافقت های کاری انجام شده و اعتبارات آن در بودجه آمده، عملیاتی کردن آن کارها هم بسیار مهم است.

نماینده مردم مریوان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش احزاب و اینکه در راستای ایجاد مشارکت بیشتر چه ویژگی هایی باید داشته باشند، عنوان کرد: بحث احزاب در شهرستان ها جواب نمی دهد و در شهرهای بزرگ این مسأله نمود دارد، چراکه شهرهای بزرگ شرایط خاص خودشان را دارند.

قاسمی پور تأکید کرد: آنچه که مهم است و برای نظام و انقلاب اهمیت دارد مشارکت صد درصدی است که بر این اساس باید بین مردم اعتماد ایجاد کنیم تا پای صندوق های رأی بیایند.

وی با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم تمام گروه ها و احزاب در انتخابات شرکت کنند نباید افراد را گلچین کنیم، گفت: در انتخابات باید از همه طیف ها کاندیدا داشته باشیم تا بتوانیم بگوییم مردم هم مشارکت داشته باشند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در رابطه با سعه صدر شورای نگهبان برای تأیید صلاحیت افراد اظهار کرد: نماینده مجلس امین نظام و مردم است و باید مورد اعتماد مردم نیز باشد، بنابراین شورای نگهبان باید این اعتماد را در افراد بسنجند و سلیقه ای عمل نکنند. همچنین سخنان رهبری باید به عنوان یک نقشه راه برای آنها باشد.

کد مطلب: 195373
برچسب ها: مردم انتخابات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *