۰
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۰

اجاره زیرزمین هم سر به فلک کشید!

امسال بحران مسکن و اجاره‌نشینی در شهری مانند تهران تشدید شده و سرعت عقب‌نشینی مردم از مناطق بالا و مرکز شهر به مناطق پایین‌ و حاشیه شهر بیشتر شده است.
اجاره زیرزمین هم سر به فلک کشید!
به گزارش مردم سالاری آنلاین،به گفته مشاوران املاک، امسال تقاضا برای اجاره طبقات بالای بدون آسانسور، واحدهای خیلی قدیمی، سوئیت و همچنین واحدهای زیرهمکف بیشتر شده است.

امسال بحران مسکن و اجاره‌نشینی در شهری مانند تهران تشدید شده و سرعت عقب‌نشینی مردم از مناطق بالا و مرکز شهر به مناطق پایین‌ و حاشیه شهر بیشتر شده است.این در حالی است که گزارش‌ها از افزایش بدمسکنی هم حکایت دارد. چنانچه درخواست برای کانکس‌نشینی بیشتر شده است. همچنین، به گفته مشاوران املاک، امسال تقاضا برای اجاره طبقات بالای بدون آسانسور، واحدهای خیلی قدیمی، سوئیت و همچنین واحدهای زیرهمکف بیشتر شده است.

 

یک مشاور املاک در مورد وضعیت بازار اجاره گفت: وضعیت اجاره‌بها امسال افتضاح است و حتی افتضاح‌تر هم می‌شود چون هنوز جابه‌جایی‌ها شروع نشده است.وی ادامه داد: امسال بازار جابه‌جایی‌ها هنوز گرم نشده است چون به خاطر گرانی‌ سرسام‌آور اجاره‌ها، بیشتر مستاجران تمایل دارند که در خانه‌ای که ساکن هستند بمانند مگر آنکه از طرف مالک تحت فشار قرار گیرند و مجبور به جابه‌جایی شوند.یکی دیگر از مشاوران املاک با اشاره به رواج بدمسکنی در تهران گفت: در روزهای اخیر صحبت از کانکس‌نشینی شده در حالی که این اتفاق خیلی وقت است که افتاده است.این مشاور املاک ادامه داد: این روزها اتفاقات عجیب و غریب زیادی در بازار مسکن و اجاره می‌افتد برای نمونه، اتفاق تازه‌ای که ما امسال شاهدش هستیم افزایش درخواست برای هم‌اتاقی و همخانه داشتن است.وی افزود: برخی از مستاجرانی که ما چند سال است آنها را می‌شناسیم و هر سال برای تمدید قرارداد پیش خود ما می‌آیند امسال درخواست کرده‌اند که برایشان همخانه و هم‌اتاقی پیدا کنیم تا از پس اجاره و رهن برآیند.

این مشاور املاک در ادامه با بیان اینکه درخواست اولیه خیلی از مستاجران این است که ارزان‌ترین واحدها را به آنها معرفی کنیم، گفت: تحت تاثیر همین موضوع، درخواست برای طبقات بالای بدون آسانسور، واحدهای خیلی قدیمی، سوئیت و همچنین واحدهای زیرهمکف بیشتر شده است چون به هر حال این واحدها قیمت مناسب‌تری دارند. برای مثال، اگر اجاره‌بهای یک آپارتمان تمیز دارای امکانات در منطقه‌ای مانند نواب متری ۸ میلیون تومان باشد اجاره‌بهای آپارتمان‌های زیرهمکف در این منطقه متری ۵ میلیون تومان است.

وی ادامه داد: برای مثال، کف قیمت برای اجاره یک زیرزمین و زیرهمکف در منطقه‌ای مانند نواب ۸۰ میلیون تومان ودیعه با اجاره ماهانه ۶ میلیون تومان است. البته توجه داشته باشید که سن بنای واحدهای زیرهمکف و زیرزمین معمولا ۲۰ سال به بالاست و این امر هم در پایین‌تر بودن قیمت این واحدها نقش دارد.
کد مطلب: 195408
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *