۰
پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۰۱

بازداشت رئیس حزب «عمران‌خان» توسط نیروهای امنیتی پاکستان

«چودری پرویز الهی» (Chaudhry Pervez Elahi) رئیس حزب «تحریک انصاف» و از متحدان نزدیک «عمران خان» نخست وزیر پیشین پاکستان امروز از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد.
بازداشت رئیس حزب «عمران‌خان» توسط نیروهای امنیتی پاکستان
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد،رئیس حزب «عمران‌خان» امروز حین خروج از منزل خود از سوی نیروهای امنیتی پاکستان بازداشت شد.

به گزارش ریپابلیک وُرلد، «چودری پرویز الهی» (Chaudhry Pervez Elahi) رئیس حزب «تحریک انصاف» و از متحدان نزدیک «عمران خان» نخست وزیر پیشین پاکستان امروز از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شد.

 

بر اساس اعلام این رسانه، رئیس حزب «تحریک انصاف» حین خروج از منزل خود از سوی نیروهای امنیتی پاکستان بازداشت شده است.بهانه اعلامی برای بازداشت وی، اتهامات فساد مالی و اداری عنوان شده است.

این در حالیست که «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان پس از برکناری دولتش در فروردین ماه سال گذشته به دفعات کمیسیون ملی انتخابات و رئیس آن را به فساد و همکاری با ائتلاف احزاب سیاسی برای جلوگیری از انتخابات زود هنگام متهم کرده است.رسانه‌ های پاکستان ۲۰ دی‌ ماه سال گذشته اعلام کردند که مسئولان قضائی به علت «توهین عمران خان به کمیسیون انتخابات» حکم بازداشت او را صادر کردند.

بازداشت عمران خان در اوایل ماه جاری به اتهام فساد مالی، به بی‌ثباتی سیاسی و اجتماعی در سراسر پاکستان دامن زد. البته او اندکی بعد به قید وثیقه آزاد شد. عمران خان تاکید کرده که اتهامات فساد علیه وی، پاپوش بوده و با این اظهارات خود را با ارتش مقتدر پاکستان روبه‌رو کرده است.

۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری وی از محاصره منزل مسکونی خود خبر داد.

«عمران خان» اعلام کرد که پلیس این کشور خانه او را محاصره کرده و برای بازداشت وی آماده شده است.

هیئت قضات دادگاه عالی اسلام آباد ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری «عمران خان» نخست وزیر سابق پاکستان را به قید وثیقه آزاد کرد.دادگاه عالی پاکستان بازداشت نخست وزیر سابق پاکستان را غیرقانونی اعلام کرده و به مقامات این کشور دستور داده بود تا عمران خان را فوراً آزاد کنند.

نشریه Dawn در این خصوص اضافه کرده بود که وکلای نخست وزیر سابق طی جلسه ای شکایت‌هایی را ارائه کرده و در آنها از دادگاه عالی اسلام آباد خواستند تا همه پرونده‌ های مطرح شده علیه نخست‌ وزیر سابق را تجمیع کند و به مقامات دستور دهد تا اطلاعات دقیقی درباره پرونده‌ های ثبت‌ شده علیه او ارائه کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، ده‌ها پرونده کیفری علیه عمران خان در دادگاه‌های مختلف پاکستان تشکیل شده که در آنها اتهامات زیادی علیه وی اقامه شده است.

پیش از این دیوان عالی پاکستان بازداشت نخست‌وزیر سابق این کشور را غیرقانونی اعلام کرده بود.

دیوان عالی پاکستان اعلام کرده بود که بازداشت «عمران خان» نخست وزیر سابق این کشور از سوی اداره مبارزه با فساد غیرقانونی بوده است.

دیوان عالی پاکستان همچنین دستور داد که خان فوراً باید آزاد شود.

کد مطلب: 196728
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *