۰
پنجشنبه ۸ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۰

حال جو بایدن وخیم تر شد

استفاده از دستگاه تنفسی در خواب!
​ مقامات کاخ سفید اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا به دلیل مشکل "وقفه تنفسی در خواب" استفاده از دستگاه "فشار جریان هوای همواره مثبت" (CPAP) را آغاز کرده است.
حال جو بایدن وخیم تر شد

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایرنا ،"اندرو بیتس" معاون سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: رئیس جمهور بایدن از سال ۲۰۰۸ درباره آپنه خواب در معاینات پزشکی کامل خود صحبت کرده بود. او شب گذشته از دستگاه (CPAP) استفاده کرد که برای افرادی با این مشکل، رایج است.

یک مقام دیگر کاخ سفید نیز به خبرنگاران گفت که بایدن در هفته‌های اخیر استفاده از دستگاه کمک تنفسی را برای بهبود کیفیت خواب خود شروع کرده است.

روز چهارشنبه تصاویری از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که مسن ترین رئیس جمهور این کشور به شمار می رود و وضعیت سلامتی او در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا بسیار مورد توجه افکار عمومی و جناح های سیاسی در این کشور است، منتشر شد که بر روی صورت آن نشانه هایی از اسفتاده از ماسک وجود داشت و این موضوع سبب شد تا کاخ سفید در این باره توضیح دهد.

ماسک دستگاههای کمک‌ تنفسی معمولا توسط بندی محکم روی صورت نگه داشته می‌شوند که آثار آن بر روی صورت بایدن پیدا بود.

آپنه خواب یا وقفه تنفسی در خواب، اختلالی شایع در زمان خوابیدن است که با قطع کوتاه تنفس در طول خواب مشخص می‌شود. تحقیقات پزشکی نشان داده است که بدون درمان این بیماری، شخص ممکن است دچار فراموشی، خستگی و خواب آلودگی شود و در نهایت به دلیل فشار قابل توجهی که می‌تواند بر قلب وارد کند، منجر به بیماری قلبی عروقی شود.

بایدن ۸۰ ساله مسن ترین رئیس جمهور آمریکا است که سن و سلامت او مورد توجه مردم آمریکا قرار گرفته زیرا قصد دارد برای دوره دوم در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شرکت کند.

در ماه فوریه کاخ سفید گزارش سلامت بایدن را پس از معاینه فیزیکی در مرکز پزشکی والتر رید منتشر کرد که طی آن به این نتیجه رسید بایدن رئیس جمهور از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار است.

کوین اوکانر پزشک کنونی رئیس جمهور در گزارش خود درباره سلامت بایدن، نوشت: بایدن یک مرد ۸۰ ساله سالم و نیرومند است که برای اجرای موفقیت‌‎آمیز وظایف ریاست جمهوری از جمله ریاست اجرایی، ریاست دولت و فرماندهی کل ارتش آمریکا مناسب است.

یک نظرسنجی مشترک ای‌بی‌سی نیوز/واشنگتن پست نیز نشان داد که ۶۸ درصد از مردم آمریکا معتقدند که بایدن پیرتر از آن است که برای دومین بار در کاخ سفید مسئولیت را بر عهده بگیرد.

اگر بایدن در انتخابات سال ۲۰۲۴  پیروز شود، او در پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود ۸۶ ساله خواهد بود که این امر، او  را به پیرترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا تبدیل می‌کند.

این نظرسنجی همچنین نگرانی‌هایی را در مورد سلامت ترامپ نشان داد که تنها چهار سال از بایدن جوان تر است و در پایان دومین دوره ریاست جمهوری ۸۲ ساله خواهد شد.

در نوامبر گذشته، ترامپ اعلام کرد که به دنبال نامزدی جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ است. در مجموع، ۴۴ درصد از آمریکایی‌ها گفته‌اند که ترامپ به دلیل سنش نباید به دنبال انتخاب شدن برای یک دوره دیگر ریاست جمهوری ایالات متحده باشد.

بایدن ۸۰ ساله، در حال حاضر مسن ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است و در صورت انتخاب مجدد، در دور دوم ۸۲ سال سن خواهد داشت.

کد مطلب: 198279
برچسب ها: جو بایدن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *