۰
دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۹
بازگشت به روزهای اوج نگین انگشتری صنعت خودرو کشور

چانگان UNI-V سدان اختصاصی پارس خودرو

پارس خودرویی ها توانسته است با تاکید و حمایت مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و شرکت های تامین کننده گروه، ضمن تداوم تولید خودروی کامل بر خلاف سال گذشته هم تمامی خودروها را به صورت کامل تولید کرده و همچنین از زوتی DL۵ رونمایی کند ، تیموری مدیرعامل سایپا در این رونمایی از واردات یک خودروی هیبریدی با نام چانگان Uni-V و واگذاری واردات آن به شرکت پارس خودرو خبر داد و این نشان از بازگشت به روزهای اوج نگین انگشتری صنعت خودرو کشور می باشد
چانگان UNI-V سدان اختصاصی پارس خودرو
به گزارش مردم سالاری آنلاین،در بررسی چانگان UNI-V شاخص‌ترین نکته‌ای که همان ابتدا نظر ما را به خود جلب کرد، طرح جذاب و شکیل این خودرو بوده که در قالب یک سدان فست‌بک مدرن خود را از رقبا متمایز می‌کند. استایل ظاهری این خودرو تا حدودی از روی محصولات آئودی مثل RS5 الگوبرداری شده است. طراحی چهره تا حدودی قاطع و جوان‌پسند به نظر می‌رسد. استفاده از جلوپنجره یکپارچه با سپر و طرح مناسب قاب‌های مه‌شکن نیز در ایجاد یک چهره ورزشکاری و عضلانی بسیار موفق عمل کرده است.
استفاده از برجستگی‌های مختلف روی پروفیل جانبی نیز باعث شده تا قامت این سدان چینی بسیار خوش‌تراش به نظر برسد. در نمای عقب المان‌های دلچسبی مثل چراغ‌های به‌هم‌پیوسته، سراگزوزهای کرومی و دیفیوزر مشکی رنگ حضور دارد که شمایل اسپرت این خودرو را تکمیل می‌کند.
چانگان UNI-V هیبریدی دارای یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت است که توانایی تولید 167 اسب بخار قدرت و بیشینه گشتاور 260 نیوتن‌متر را دارا است. در کنار این موتور بنزینی از یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۶۷ اسب بخار نیز استفاده شده که گشتاور خروجی این موتور الکتریکی به ۳۳۰ نیوتن متر می‌رسد. ظرفیت باتری‌‌های این خودرو نیز ۱۸.۴ کیلووات ساعت است.
 
بیشینه سرعت این خودرو 215 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا 100 آن نیز 6.5 ثانیه اعلام شده و زمان لازم برای شارژ باتری‌های UNI-V iDD نیز حدود 2.6 ساعت خواهد بود. در حالت تمام برقی چانگان UNI-V هیبریدی قابلیت پیمایش 100 کیلومتر را با یک بار شارژ کامل باطری‌ها خواهد داشت.
جعبه دنده به کار رفته در چانگان UNI-V هیبریدی نیز از نوع 6 سرعته اتوماتیک با قابلیت انتقال قدرت به محور جلو بوده که این جعبه دنده دارای سامانه الکتریک درایو است.
 
مهمترین بخش درباره Uni-V هیبرید پارس خودرو که با نام iDD در بازار چین حضور دارد، قوای محرکه آن است. چانگان Uni-V مجهز به دو موتور درون‌سوز و برقی است.
موتور درون‌سوز این سدان plug-in hybrid چینی با کد JL473ZQ6 حجمی برابر با ۱۴۹۴ سی‌سی دارد. قدرت این موتور چهار سیلندر ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور آن نیز به ۲۶۰ نیوتن‌متر می‌رسد که در میان دورهای ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ در دسترس است.
این موتور که باید با بنزین ۹۲ اکتان کار کند دارای استاندارد آلایندگی Country VI کشور چین است. یعنی سخت‌ترین و جدیدترین  استانداردهای محیط زیستی این کشور را پاس می‌کند.
موتور الکتریکی چانگان Uni-V iDD نیز ۱۲۵ کیلووات قدرت دارد که برابر با ۱۶۸ اسب بخار است. گشتاور موتور الکتریکی این سدان هیبریدی هم به ۳۳۰ نیوتن‌متر می‌رسد.
این بدان معناست که چانگان Uni-V هیبرید در حالت فول‌شارژ قادر است ۳۳۸ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد.
نکته مهم درباره این سدان هیبریدی آن است که باتری Lithium iron phosphate آن با ظرفیت ۱۸.۴ کیلووات ساعت فقط با پریز برق شارژ می‌شوند.
یعنی سامانه هیبریدی آن توسط موتور اقدام به شارژ باتری‌ها نمی‌کند. به همین دلیل یا باید آن را در ایستگاه‌های شارژ سریع DC شارژ کرد یا به شارژر خانگی AC وصل کرد.
درمجموع باید تاکید کنیم که ظاهر جذاب و استایل شیک چانگان یونیوی یکی از مهم‌ترین نقاط قوت آن است که مورد پسند مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد
 
 
کد مطلب: 199741
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *