۰
پنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰

بازدهی هفتگی بازار سهام

فرار حقیقی‌ها از بورس ادامه دارد
اولین هفته معاملاتی مردادماه در حالی پایان یافت، که نه تنها دادوستد‌ها بلکه امواج اخبار بورسی نیز کم‌جان بودند. به طوری که تمامی معاملات یا تحت تاثیر خنثی شدن اثر نرخ خوراک 7000 تومانی بودند یا با نوسانات کوچک دلار حرکت کردند.
بازدهی هفتگی بازار سهام

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، برایند معاملات اولین هفته از مرداد 1402 سبب افت 0.79 درصدی شاخص کل شد. به طوری که نماگر اصلی بازار از دو میلیون و 16 هزار واحد به دو میلیون واحد رسید.

شنبه

بررسی روند بازار در این هفته نشان می‌دهد، بورس در روز شنبه با شدت تب عرضه روبه‌رو شد و همین امر موجب کاهش 1.65 درصدی ارتفاع شاخص کل شد. شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص اصلی به مسیر رو به سقوط خود ادامه داد و حدود 1.77 درصد پایین آمد.

حجم و ارزش معاملات خرد نیز در این روز هفت میلیارد و 800 میلیون برگه سهم و چهار هزار و 515 میلیارد تومان بوده است.

یکشنبه

در دومین روز هفته اما شدت سقوط نماگرها کاهش یافت؛ به طوری که شاخص کل 0.31 درصد کاهش یافت. البته باید گفت شاخص هم‌وزن به نزول خود پایان داد و حدود 0.29 درصد به ارتفاع خود افزود.

حجم و ارزش معاملات خرد نیز در این روز 6 میلیارد و 200 میلیون برگه سهم و چهار هزار و 11 میلیارد تومان بوده است.

دوشنبه

شیب صعودی مسیر حرکت بورس در دوشنبه صعودی‌تر بود؛ به طوری که شاخص کل در این روز با رشد 1.09 درصدی به مرز دو میلیون واحد رسید و این نوید را داد که بازپس‌گیری تراز دو میلیون واحد دور از انتظار نیست.

شاخص هم‌وزن نیز حدود 1.07 درصد، ارتفاع خود زیاد کرد و در پله 709 هزار واحد قرار گرفت. حجم و ارزش معاملات خرد نیز در این روز 6 میلیارد و 500 میلیون برگه سهم و چهار هزار و 432 میلیارد تومان بوده است.

سه‌شنبه

سه‌شنبه سوم مرداد نیز روند صعودی شاخص‌های بورسی ادامه یافت. هرچند صعود آن‌ها کم‌رمق بود اما رشد 0.17 درصدی شاخص کل، این نماگر را به دو میلیون و یک هزار واحد رساند. شاخص هم‌وزن نیز 0.18 درصد بالا رفت و به 710 هزار واحد رسید.

حجم و ارزش معاملات خرد در این روز نسبت به روزهای گذشته افزایش یافت. به طوری که در این روز حجم معاملات هشت میلیارد و 900 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد پنج هزار و 81 میلیارد تومان بوده است.

چهارشنبه

در روز پایانی کاری هفته، بی حالی دوباره به معاملات برگشت؛ به طوری که شاخص کل حدود 0.07 درصد نزول داشت و ارتفاع دو میلیون و 560 واحدی را ثبت کرد. شاخص هم‌وزن نیز تنها 0.07 درصد رشد کرد و به 711 هزار و 307 واحد رسید.

حجم و ارزش معاملات خرد نیز در این روز هفت میلیارد و 200 میلیون برگه سهم و چهار هزار و 346 میلیارد تومان بوده است.

ورود و خروج پول هفته

در اولین روز کاری هفته، هم‌زمان با سقوط 1.65 درصدی شاخص کل، حدود 763 میلیارد تومان از بورس خارج شد. این روند در روز یکشنبه تضعیف شد و عدد خروج پول 197 میلیارد تومان بوده است. در دوشنبه اما، ورق برگشت و حقیقی‌ها کمی به بازار اعتماد کردند و حدود 127 میلیارد تومان پول به بازار سهام تزریق کردند.

اما در سه‌شنبه دوباره بورس به تنظیمات کارخانه برگشت. بررسی شاخص‌های ورود و خروج پول حقیقی در سه‌شنبه خبر از خروج 242 میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها از بازار می‌داد. در چهارشنبه نیز دوباره  این اتفاق افتاد و 86 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سرمایه خارج شد.

در نهایت طی معاملات این هفته بازار سرمایه، حدود هزار و 161 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

کد مطلب: 199929
برچسب ها: بازار سهام بورس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *