۰
جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۰

ناسا: رکورد گرمایش ۱۵۰ ساله شکست!

به گفته‌ی ناسا ماه ژوئیه سال ۲۰۲۳ گرم‌ترین ماه زمین از سال ۱۸۸۰ تاکنون بوده است.
ناسا: رکورد گرمایش ۱۵۰ ساله شکست!

به گزارش مردم سالاری آنلاین ،یک سال این چنینی به ما نگاهی اجمالی از تاثیر افزایش دما و باران‌های شدید بر جامعه و زیرساخت‌های حیاتی می‌دهد که در دهه‌های آینده تحت فشار قرار می‌گیرند.

در پی آتش‌سوزی‌های غم‌انگیز هاوایی که باعث مرگ بیش از ۹۰ نفر شد، کارشناسان ناسا روز دوشنبه(۱۴ اوت) گردهم آمدند تا درباره‌ی وضعیت اضطراری آب و هوایی سیاره ما بحث کنند. این گفتگو کاملا شوکه‌کننده بود.

نه تنها اعضای این میزگرد تایید کردند که ماه ژوئیه سال جاری گرم‌ترین ماه از اواخر دهه‌ی ۱۸۰۰ تاکنون بوده، بلکه پنج ژوئیه اخیر، گرم‌ترین ماه‌های ژوئیه در پایگاه داده‌ ناسا هستند. آژانس فضایی ناسا همچنین پیش‌بینی می‌کند که سال آینده گرم‌تر نیز خواهد بود.

به طور خاص، بیانیه‌ای که بلافاصله پس از کنفرانس منتشر شد، بیان می‌کند که ماه ژوئیه ۰.۴۳ درجه فارنهایت(۰.۲۴ درجه سانتیگراد) گرم‌تر از هر ژوئیه دیگری در موارد ثبت شده‌ی ناسا بود که به سال ۱۸۸۰ برمی‌گردد و ۲.۱ درجه فارنهایت(۱.۱۸ درجه سانتیگراد) گرم‌تر از میانگین دمای ماه ژوئیه بین سال‌های ۱۹۵۱ و ۱۹۸۰ بوده است.

سارا کاپنیک(Sarah Kapnick)، دانشمند ارشد اداره ملی اقیانوسی و جوی، در این کنفرانس گفت: این ژوئیه گرم‌ترین ماه ژوئیه بوده و یک نکته مهم در گفتگوی روز گذشته این بود که بشر افسار این حقیقت ناگوار را در دست دارد.

گاوین اشمیت(Gavin Schmidt)، مدیر موسسه‌ی مطالعات فضایی گادرد ناسا، می‌گوید: پدیده‌های بلندمدتی که از قرن نوزدهم، به ویژه از دهه ۱۹۷۰ شاهد آنها بوده‌ایم، همه ناشی از اثرات فعالیت‌های انسانی است.

کد مطلب: 201179
برچسب ها: نجوم کهکشان گرما
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *