۰
جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۰

خروج فوری شهروندان آمریکایی از اسرائیل

در پی عملیات غافلگیرکننده و گسترده طوفان الاقصی علیه رژیم اسرائیل و برغم حمایت آمریکا از این رژیم ، دولت جو بایدن از فردا جمعه شهروندانش را از سرزمین های اشغالی فلسطین خارج می کند.
خروج فوری شهروندان آمریکایی از اسرائیل

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایرنا، به گفته یک مقام ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن قصد دارد از روز جمعه شهروندان آمریکایی را که به دنبال ترک اسرائیل هستند، با پروازهای چارتر به اروپا منتقل کند.

جان کربی، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: دولت ایالات متحده آمریکا «هنوز در حال بررسی جزئیات» است، اما سازماندهی پروازهای چارتر برای شهروندان آمریکایی و اعضای خانواده آنها «از اسرائیل به مناطقی در اروپا» درحال انجام است.

او گفت: «من اضافه می‌کنم که ما همچنین در حال بررسی گزینه‌های دیگری از جمله بررسی امکان کمک به آمریکایی‌ها برای خروج از طریق زمین و دریا هستیم. ما می دانیم که تقاضا برای این گزینه ها وجود دارد و ما تمام تلاش خود را برای برآورده کردن آن خواهیم کرد.»

به گفته این مقام آمریکایی، تعداد آمریکایی‌هایی که پس از حمله حماس در اسرائیل کشته شده‌اند، اکنون به ۲۷ نفر رسیده است. این سخنگوی شورای امنیت ملی همچنین گفت در همین حال ۱۴ آمریکایی مفقود شده اند.

به گزارش ایرنا از نیویورک، متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۹ مهرماه جاری اعلام کرد: حداقل ۲۲ شهروند آمریکایی در اسرائیل جان خود را از دست داده اند.ما به قربانیان و خانواده های همه آسیب دیدگان عمیقا تسلیت می گوییم.

پیش از این ، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد در پی حمله حماس به اسرائیل که صدها کشته برجا گذاشت، دستکم ۲۰ شهروند آمریکایی مفقود شده‌اند.

سالیوان تصریح کرد: مشخص نیست چند نفر از شهروندان آمریکایی مفقودشده به عنوان گروگان نگهداری می‌شوند. «این به معنی آن نیست که ۲۰ شهروند آمریکایی یا بیشتر گروگان حماس هستند بلکه به این معنی است که این تعداد از شهروندان آمریکایی پس از این حملات ناپدید شده‌اند.»

این در حالی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دست‌کم ۱۴ شهروند آمریکایی در حمله حماس به اسرائیل کشته شده‌اند و احتمالا برخی از شهروندان این کشور در بین گروگانهای حماس باشند.

کد مطلب: 204477
برچسب ها: اسرائیل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *