۰
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۹

ایران به پایگاه های نظامی آمریکا حمله کرد؟

مسلمانان نسبت به ظلمی که مردم غزه می شود، ناراحت هستند و آمریکا باید بداند اقداماتش بی پاسخ نمی ماند.
ایران به پایگاه های نظامی آمریکا حمله کرد؟
به گزارش مردم سالاری آنلاین،حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار دسته جمعی اخیر ساکنین اردوگاه جبالیا و همچنین ادعاهای آمریکا علیه ایران واکنش های زیادی را در داخل ایران در پی داشت.

در همین راستا، ایسنا گزارش داد، احمدی وحیدی وزیر کشور درباره اتهام آمریکا به ایران در مورد حملات نیروهای مخالف آمریکا به پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه، اظهار کرد: اسرائیل با چراغ سبز آمریکا این جنایات را در غزه انجام می دهد و آمریکا این جنگ را مدیریت می کند. طبیعی است که مسلمانان نسبت به ظلمی که مردم غزه می شود، ناراحت هستند و امریکا باید بداند اقداماتش بی پاسخ نمی ماند. همه نگران هستند و ممکن است هرجایی آنها را به عنوان مقصر اصلی مورد هدف قرار دهند که ربطی به ایران ندارد. قبلا به صورت علنی به آن‌ها تذکر داده شد که جلو کشتار بی‌رحمانه را بگیرید و حمایت نکنید.وی افزود: مردم کشورهای مسلمان نمی‌توانند نسبت به سرنوشت مظلومان فلسطین بی‌تفاوت باشند و به تعبیر رهبر انقلاب، ممکن است مسلمانان منطقه بی‌تاب شده و براساس احساس مسئولیت خود اقدامی کنند و این اقدام خیلی طبیعی است و هیچ ربطی به ایران ندارد.

حکومت ظالمانه‌ اسرائیل رو به نابودی است

همچنین به گزارش ایرنا، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز اظهار داشت: این روز یادآور حماسه‌سازی‌های بزرگ و حماسه‌هایی است که وجه مشترک آن‌ها ایستادگی غیرتمندانه در برابر خوی استکباری جهان سلطه است.

وی با بیان اینکه پرچمدار این ایستادگی امام خمینی (ره) بود، خاطرنشان کرد: مقاومت‌های رهبر کبیر انقلاب در برابر ظلم‌، رژیم دست‌نشانده و وابسته پهلوی را درمانده کرد. در نتیجه آن‌ها تصمیم گرفتند ایشان را تبعید و حرکت حق‌طلبانه برآمده از تعالیم دین مبین اسلام را متوقف کنند، اما به هدف خود نرسیدند و حرکت امام، مردم را به میدان مبارزه کشاند.

دبیر شورای نگهبان بیان داشت: سیزدهم آبان همچنین سالروز حماسه‌سازی دانش‌آموزان و دانشجویان مؤمن ایرانی است که با تأسی از امام خمینی (ره) در راه شکستن هیمنه آمریکا مجاهدت کردند و امروز این مجاهدت در قالب حرکت‌های مقاومت و اعتراضی در سراسر جهان قابل مشاهده است. ۱۳ آبان نقطه آغازین شکست هیمنه آمریکا، اسرائیل و قدرت‌های استکباری بود.

جنتی همچنین تصریح کرد: تاریخ انقلاب اسلامی مردم ایران روایت پیروزی خون بر شمشیر است و این روایت امروز الهام‌بخش مستضعفین عالم است و در حال تکرار در جای جای جهان می‌باشد.وی در پایان درباره حوادث غزه نیز گفت: امروز مردم فلسطین خود را از هر زمان دیگر به پیروزی نهایی نزدیک‌تر می‌بینند. اسرائیلی‌ها نیز بیش از هر کس دیگری باور دارند که حکومت ظالمانه‌شان رو به نابودی است و از دست هیچ کس هم کاری ساخته نیست.

عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: کشتار دسته جمعی ساکنین اردوگاه جبالیا توسط رژیم صهیونیستی، گواهی است آشکار بر فرومایگی رژیمی که به هیچ آیین و قاعده‌ای پای‌بند نیست؛ جنایتی که حجت را بر آنان که خود را به خواب زده‌اند تمام می‌کند و راهی جز مشت آهنین ملت‌های مظلوم باز نمی‌گذارد.

کد مطلب: 205655
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *