۰
سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰
جعفرزاده در گفت‌وگو با «مردم سالاری» تشريح کرد

اشتهای سيری ناپذيری پايداری ها برای کسب قدرت بيشتر

پايداری ها به اين سادگی قدرت را رها نمی کنند
با وجود اينکه زمان زيادي تا انتخابات دوازدهم مجلس شوراي اسلامي باقي نمانده است؛ اما خاطره تلخ رد صلاحيت‌هاي 98 و اتفاقات ناخوشايند 1400باعث شده تا خبرهاي داغ انتخاباتي رونقي نداشته باشند.
اشتهای سيری ناپذيری پايداری ها برای کسب قدرت بيشتر
گروه سياسي- مانيا شوبيري: با وجود اينکه زمان زيادي تا انتخابات دوازدهم مجلس شوراي اسلامي باقي نمانده است؛ اما خاطره تلخ رد صلاحيت‌هاي 98 و اتفاقات ناخوشايند 1400باعث شده تا خبرهاي داغ انتخاباتي رونقي نداشته باشند. امروز چهره‌هاي سرشناس به ويژه در جبهه اصلاحات نيز تنها نظاره‌گر هستند و صحنه گرداني نمي‌کنند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،در سوي ديگر ميدان، اما داستان به نحو ديگري در حال رقم خوردن است، پايداري‌ها که از اسفند ماه 98 طعم قدرت را چشيده‌اند و در خرداد 1400 به اوج قدرت رسيدند، خيال ترک صحنه را ندارند چون اشتهاي سيري ناپذيري براي قدرت دارند. در شرايطي که به گفته غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي احتمالا ليستي از سوي اصلاح طلبان براي انتخابات ارائه نخواهد شد، اما پايداري‌ها به اين سادگي‌ قدرت را رها نخواهند کرد و روز به روز بر عطش آنها براي قدرت افزوده مي‌شود.
غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي، نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي در گفت‌ وگو با مردم سالاري  با اشاره به دخالت جبهه پايداري در تصويب قانون اصلاح انتخابات گفت: اتفاق تلخي که افتاد اين بود که امکان رسيدن به نتيجه مطلوب براي مشارکت بيشتر در انتخابات از احزاب و جناح‌ها گرفته شد.
جعفرزاده ايمن آبادي به ابراز نظري پرداخت که به گفته خودش خوشايند اصلاح طلبان نيست و افزود: بعد از انتخابات 98 مجلس و 1400 رياست جمهوري و استراتژي خالص سازي و يکدست کردن کشور و نتيجه مفتضحي که به وجود آمد، يک دلخوري و ناراحتي براي احزاب پيش آمد؛ به اعتقاد من همين موضوع باعث شد تا اصلاح طلبان به يک قهر ساکت روي بياورند. 
اين نماينده پيشين مجلس با تاکيد بر اينکه بعد از اتفاقات 98 و 1400، احزاب براي تلطيف خطوط خود به زمان نياز داشتند، افزود: اين زمان به اصلاح‌طلبان داده نشد، به اعتقاد من اصلاح‌طلبان نتوانستند در زمان کم با حمله‌اي که به آنها شده بود و از طرف ديگر با جابه‌جايي فرصت ثبت نام،  خودشان را جمع کنند.
اصلاحطلبان در گرم کردن تنور انتخابات پيشگام نميشوند
وي با تاکيد بر اينکه در انتخابات پيش رو متاسفانه قاطبه اصلاح طلباني که صلاحيت فني و حرفه‌اي در قوه تقنيني را داشتند ورود نکردند، گفت: اتفاق ديگري که پيش بيني مي‌کنم از سمت اصلاح‌طلبان بيفتد اين است که آنها در گرم کردن تنور انتخابات هم هيچ پيشگامي نداشته باشند.
جعفرزاده ايمن‌آبادي با بيان اينکه اطلاع دارم که برخي اصلاح طلبان نامدار براي انتخابات ثبت نام کرده اند، افزود: اين افراد به ميدان آمده‌اند تا بتوانند بحث رد صلاحيت‌ها و عدم التزام به اسلام را برطرف کنند، اما اينکه در انتخابات مي‌مانند يا خير مشخص نيست.
اصلاحطلبان براي انتخابات ليست نميدهند
نماينده سابق رشت در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه به اعتقاد من اصلاح‌طلبان براي انتخابات پيش‌رو ليست نمي‌دهند، خاطر نشان کرد: اين اتفاق نه تنها تصميم خوبي نيست بلکه تاکتيک اشتباهي است، به اعتقاد من نه تنها بايد در انتخابات شرکت کرد بلکه بايد فضاي انتخابات را نيز گرم کرد.
جعفرزاده ايمن آبادي با تاکيد بر اينکه اصلاح طلبان براي شرکت در انتخابات مجلس دوازدهم فردي تصميم خواهند گرفت، گفت: من فکر مي‌کنم اصلاح‌طلبان بايد حرفه‌اي‌تر عمل مي‌کردند، اما متاسفانه اين اتفاق نيوفتاد و نتوانستند به اين تصميم برسند که ثبت نام کنند يا نه.
وي افزود: بايد به حداقل‌ها دست پيدا کرد اما اصلاح طلبان نتوانستند همديگر را قانع کنند و جمع شوند تا حکم حزبي بدهند.
جبهه پايداري يک فرقه منحرف است
وي با تاکيد بر اينکه جبهه پايداري تنها يک فرقه است که آن هم فرقه اي منحرف، گفت: پايداري‌ها از انجمن حجتيه باقي مانده‌اند، زيرا تفکرات انجمن حجتيه را در رفتار جبهه پايداري شاهد هستيم، اين رفتار از اشکالات تفکرات آيت الله مصباح بوده که بجا مانده است.
اين نماينده پيشين مجلس با اشاره به اينکه از نظر من اعضاي جبهه پايداري افرادي تماميت خواه هستند که بعد از ساليان سال به آرزوي خودشان که قدرت بود رسيده‌اند، گفت: اين افراد اعتقادي به دموکراسي ندارند، اعتقاد ندارند که کشور بايد با خرد جمعي اداره شود، بلکه تفکرات تولي‌گري دارند و خودشان را متولي مردم مي‌دانند.  جعفرزاده ايمن آبادي تصريح کرد: پايداري‌ها اين موضوع مهم که همه مي‌توانند در سرنوشت خود دخيل باشند قبول ندارند و فکر مي‌کنند براي حفظ نظام همين چند نفر مي‌توانند تصميم بگيرند و بهترين سرنوشت را براي مردم رقم بزنند.
پايداريها به اين سادگي قدرت را رها نميکنند
وي با اشاره به کارنامه بسيار منفي اعضاي جبهه پايداري در قوه مقننه، در مجلس و حتي قوه قضائيه، گفت: با همه اتفاقات و اقدامات اخير در مجلس و دولت، ولي باز شاهد هستيم که اين افراد بر اريکه قدرت هستند و من بعيد مي دانم با توجه به تفکر خالص سازي، آمادگي اين را داشته باشند که بتوانند فضاي مجلس و دولت را در محيطي دموکراسي اداره کنند، بلکه خودشان تصميم‌گير خواهند بود.
جعفرزاده ايمن آبادي با تاکيد بر اينکه پايداري‌ها به اين سادگي‌ قدرت را رها کنند، بلکه روز به روز قوي‌تر هم مي‌شوند، ادامه داد: وقتي شاهد تغيير 20 هزار مدير مدرسه هستيم و مي‌شنويم که 20 هزار روحاني به نظام بانکي کشور ورود مي‌کنند، يعني برنامه بلند مدتي در دست اجراست.
وي با يادآوري اين موضوع که اتفاقات تلخ مجلس يازدهم و رد صلاحيت‌ها نشان مي‌دهد که اين تفکر مي‌خواهد حالا حالاها خودش را در مجلس و دولت نگه دارد، اظهارداشت: وقتي مي‌گويند ما بايد مجلسي انقلابي تر از مجلس دوازدهم شکل دهيم يعني حتي از مجلس افراطي يازدهم هم راضي نيستند. اينها اشتهاي سيري ناپذير براي قدرت دارند.
مجلس يازدهم دغدغهها و مشکلات مردم را نديد
اين نماينده پيشين رشت در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه پس از پايان کار هر دوره از مجلس ارزيابي عملکرد صورت مي‌گيرد، افزود: به اعتقادم مجلس يازدهم يا دغدغه‌ها و مشکلات مردم را نديد و يا ديد و نتوانست برنامه‌ريزي کند.
جعفرزاده ايمن‌آبادي با اشاره به اينکه در حوزه اقتصادي ما يکي از ضعيف‌ترين مجالس را پشت سر گذاشتيم، گفت: در بودجه 1401 مصوب شده بود که هيچ کالايي نبايد از قيمت شهريور 1400 بيشتر شود؛ ولي شد و مجلس نتوانست هيچ اقدامي کند.
وي در ادامه به ضعف مجلس به عنوان يک نهاد نظارتي بر دولت اشاره کرد و گفت: وزرايي که از اين مجلس راي اعتماد گرفتند متاسفانه هيچ مقبوليتي بين مردم ندارند و بايد بگويم به صورت فله‌اي انتخاب شدند، اين اتفاق دردآور است.
جعفرزاده ايمن آبادي با بيان اينکه نمايندگان مجلس معتقد هستند دليل انتخاب اين افراد همکاري با دولت است افزود: همکاري کردن به معناي چشم بستن نيست، همکاري کردن يعني به دولت در انتخاب وزراي خوب کمک کنيد.
مجلس به صورت پادگاني اداره ميشود
جعفرزاده ايمن‌آبادي در ادامه اين گفت‌ وگو با اشاره به اينکه در هيات رئيسه مجلس يازدهم ديدن رفتار خلاف آيين‌نامه تعجب‌آور نيست، گفت: انگار که آيين نامه هيچ جايگاهي در هيات رئيسه اين مجلس ندارد.
وي افزود: نايب رئيس مجلس و رئيس مجلس خودشان بايد بداند در درجه اول نماينده مجلس هستند و اگر پيشنهادي دارند بايد در چارچوب آيين نامه پيشنهاد را ارائه کنند، يعني وقت بگيرد و پيشنهاد خود را بخواند.
جعفرزاده ايمن‌آبادي خاطر نشان کرد: جالب است بدانيد که اگر از کارمندان مجلس استعلام کنيد عمدتا مي‌گويند مجلس به صورت پادگاني اداره مي‌شود و بحث خرد جمعي در مجلس ديده نمي‌شود.
اين نماينده پيشين مجلس با تاکيد بر اينکه مديريتي که من در مجلس مي‌بينم مديريت پادگاني است، نه مديريت دموکراتيک افزود: متاسفانه هيات رئيسه مجلس استيضاح و سوالات نمايندگان از وزرا را نگه مي‌دارند و لابي مي‌کنند؛ نماينده‌ها بايد دوندگي کنند تا بتوانند از يک وزير سوال بپرسند. وي معتقد است اعضاي هيات رئيسه با دولت لابي مي‌کند و مانع مي‌شوند که سوال و استيضاح اعلام وصول شود.
جعفرزاده ايمن آبادي با تاکيد بر اينکه رئيس مجلس، جايگاه رياست ندارد بلکه نماينده نمايندگان است، افزود: رئيس مجلس بايد براي اداره مجلس مطابق آيين نامه‌اي که در اختيار دارد، رفتار کند.
سران سه قوه در کار مجلس دخالت ميکنند
وي در ادامه اين گفت ‌وگو با بيان اينکه اتفاق تلخ ديگري که در مجلس يازدهم افتاد، قدرت گرفتن سران سه قوه و دخالت در کار قانونگذاري بود، افزود: هيچوقت روساي مجلس قبلي اجازه نمي‌دادند که سران قواي ديگر بودجه را تغيير دهند، اما در حال حاضر متاسفانه رئيس مجلس مدافع حقوق نماينده‌ها و قوه مقننه نيست و در جلسه سران قوا کوتاه مي‌آيد.
جعفرزاده ايمن‌آبادي افزود: سرا سه قوه دبيرخانه اي تشکيل داده‌اند و در کنار تمام نهادهاي غير قانوني مثل شوراي عالي انقلاب فرهنگي، شوراي عالي فضاي مجازي و ... سران سه قوه هم تبديل به يک مشکل براي مجلس شده است.
وي همچنين به دخالت مجمع تشخيص مصلحت در عملکرد مجلس اشاره کرد و افزود: يک کميته نظارتي مصوبه مجلس را وتو مي‌کند و مصوبه قانوني مجلس را ابطال مي‌کند، اين اصلا سابقه نداشته، در زمان قاجار هم اين اتفاق نيوفتاده است.
انتقاد مردم به حضور مهاجران، امنيتي است
وي با اشاره به موضوع انتقادات مردم به حضور مهاجران گفت: انتقاد مردم در اين زمينه بيشتر بحث امنيتي است، آنهم در زماني که پاي قاطبه بزهکاري‌ها و مشکلات امنيتي يک پاي مهاجران به ويژه افغان‌ها ديده مي‌شود.
جعفرزاده ايمن‌آبادي با بيان اينکه برابر با آمار رسمي 5 ميليون و غير رسمي 8 ميليون افاغنه در ايران زندگي مي‌کنند، افزود: ما سالانه هزاران ميليارد تومان يارانه پنهان مي‌دهيم و مهاجران به راحتي از اين يارانه استفاده مي‌کنند، چيزي که حق ملت ايران است. وي با تاکيد بر اينکه اگر کسي در ايران زندگي مي‌کند و ايراني نيست بايد حق خود را پرداخت کند گفت: دغدغه اصلي اين است که هيچ برنامه‌اي در مورد مهاجران در کشور وجود ندارد. به گفته وي حضور بي‌حساب و کتاب مهاجران در کشور هم نگاه امنيتي، هم نگاه قوميتي و هم ترکيب جمعيتي را تغيير مي‌دهند و آنچه از همه اين موارد دردآورتر است؛ بدون برنامه بودن دولتي‌ها به ويژه وزارت کشور است.
جعفرزاده ايمن آبادي خاطر نشان کرد، مسئولين به جاي اينکه ضعف خود را بپوشاند و برنامه ارائه بدهد، به جاي اينکه حضور مهاجران را ضابطه‌مند کند، باز از توطئه صحبت مي‌کند، در صورتي که توطئه نيست، عقلانيت است.
وي همچنين به موضوع جنگ اوکراين اشاره کرد و افزود: در موضوع اوکراين مگر کشورها مرزهايشان را بدون حساب و کتاب باز کردند؟ ببينيد در اروپا چطور برخورد کردند، کمپ زدند، سهميه بندي کردند.
به اعتقاد جعفرزاده ايمن آبادي بي‌برنامگي دولت در موضوع مهاجران از يک سو، استفاده از سهم يارانه مردم ايران توسط مهاجران از سوي ديگر و همچين ناسپاسي دولت طالبان از سوي ديگر، دردآور است.
وي تاکيد کرد که با جميع اين جهات از نظر من حساسيت مردم حساسيت درستي است و دليل به وجود آمدن اين حساسيت بي برنامگي دولت و عدم اقناع ملت است.
کد مطلب: 205616
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *