۰
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۰

رونمایی از ۱۵۹ دستاورد فناوری و صنعتی در دولت سیزدهم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان انرژی اتمی ایران در دولت سیزدهم بالغ بر  ۱۵۹ دستاورد فناوری و صنعتی به منصه ظهور رسانده است که نشان از پویایی و تلاش نیروهای انقلابی دارد. 
رونمایی از ۱۵۹ دستاورد فناوری و صنعتی در دولت سیزدهم

به گزارش مردم سالاری آنلاین، محمد اسلامی روز پنجشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۲ در حاشیه رونمایی از نخستین سامانه پرتودهی شتابدهنده الکترونیکی CELV-۸ مجتمع صنعتی پرتودهی پارک علم و فناوری در قزوین، اظهار کرد: امروز شاهدیم که صنعت هسته‌ای کشور، بومی، درون‌زا و رو به پیشرفت است، خوشبختانه جریان انقلابی در این زمینه پویاتر از گذشته به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و در کمتر از سه سال شاهد رونمایی از دستاوردهای صنعتی، علمی و فناوری بی‌شماری بوده‌ایم. 

وی عنوان کرد: راه‌اندازی مجتمع صنعتی پرتودهی، نیز یک اتفاق خوب برای استان قزوین بود که از ایده تا آغاز رونمایی آن تنها یک سال به طول انجامیده است.

 رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از یک شتابدهنده با توان بالا بودیم و ماه آینده شاهد اقدامات و کارهای سامانه شتابگر دوم این مجموعه هستیم که این سرعت نشان از اهمیت موضوع برای نخبگان قروینی دارد. 

وی با بیان اینکه نخبگان قزوینی امروز  تحقق شعار راهبردی مقام معظم رهبری‌ را عملی کرده‌اند، تصریح کرد: پرتوهای شتابدهنده بیش از ۶ دهه است که به صنایع ورود پیدا کرده‌اند و ما هم به صورت محدود از آن بهره‌مند بودیم، اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی داریم به صورت گسترده در تمامی نقاط کشور از آن بهره‌مند شویم.

اسلامی بیان کرد: به واسطه وجود مجتمع صنعتی پرتودهی در حوزه کشاورزی، شاهد پیشرفت چشمگیری خواهیم بود چراکه در صورت استفاده از این شتابدهنده، باقی‌مانده آفات و سموم در محصولات کشاورزی از بین می‌رود و همچنین خطرات سموم کشاورزی بر سلامت انسان کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به طور تقریبی ۳۰ درصد محصولات کشاورزی به ضایعات تبدیل می‌شود، افزود: با انجام عملیات پرتودهی می‌توان از ضایعات محصولات کشاورزی، جلوگیری کرد و ماندگاری آن را افزایش داد. 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه قزوین قطب صنعتی است و یکی از مهمترین شریان‌های اصلی لجستیکی کشور نیز محسوب می‌شود، گفت: قزوین ظرفیت بسیاری برای پیشرفت دارد. چشمه نور در قزوین یک کار بزرگ و در تراز جهانی محسوب می‌شود که البته نیاز به اخذ اعتبارات مالی است. اقدام تعهدی سازمان انرژی‌ اتمی این بوده که در این طرح مشارکت کنیم که خوشبختانه تعاملات خوبی در این زمینه وجود دارد. 

کد مطلب: 206083
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *