۰
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۰

سازمان ملل: اسرائیل اسرای غزه را شکنجه می‌کند

یک مقام سازمان ملل در سخنانی از شکنجه وحشیانه اسرای اهل غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی و رفتار غیر انسانی با آنها پرده برداشت.
سازمان ملل: اسرائیل اسرای غزه را شکنجه می‌کند

به گزارش مردم سالاری آنلاین، «آجیت سونگای» نماینده دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در اراضی اشغالی فلسطین خواستار پایان دادن به بدرفتاری رژیم صهیونیستی با اسرای فلسطینی در غزه از جمله «ضرب و شتم» آنها شد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وی گفت با افرادی ملاقات کرده است که هفته‌ها توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

سونگای همچنین فاش کرد که برخی از این افراد بدون پوشش و به صورت برهنه آزاد شده‌اند.

سونگای اعلام کرد، تعداد افرادی که توسط رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ علیه غزه به اسارت گرفته شده‌اند مشخص نیست، اما هزاران نفر تخمین زده می‌شود.

وی همچنین گفت که این افراد توسط نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در مکان‌های نامعلومی به مدت ۳۰ تا ۵۵ روز بازداشت شدند.

این مقام سازمان ملل به نقل از این افراد گفت: آنها مورد ضرب و شتم، تحقیر، بدرفتاری و شکنجه قرار گرفته‌اند. آنها تأیید کردند که برای مدت طولانی چشم بسته مانده‌اند. شهادت‌های آنها با گزارش‌های دریافتی دفتر حقوق بشر سازمان ملل درباره بازداشت گسترده فلسطینی‌ها و بدرفتاری با آنها مطابقت دارد.

وی افزود: باید همه موارد بدرفتاری یا شکنجه افراد بازداشت شده به طور کامل و شفاف بررسی شوند.

نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین همچنین طی نشست خبری هفتگی خود در دفتر ژنو اعلام کرد که ۷۰ درصد از حدود ۲۵ هزار نفر شهید در غزه که از هفتم اکتبر تحت حملات و محاصره شدید اسرائیل قرار دارد، کودکان و زنان هستند.

سونگای گفت: ما در حال رسیدن به نقطه عطف تکان دهنده دیگری در غزه هستیم. طبق اعلام وزارت بهداشت غزه، حدود ۲۵ هزار نفر کشته شده‌اند که ۷۰ درصد آنها زن و کودک هستند.

وی با بیان اینکه دست‌کم ۶۱ هزار و ۵۰۰ نفر در غزه زخمی شده‌اند، خاطرنشان کرد: هزاران نفر هنوز زیر آوار هستند و گمان می‌رود بیشتر آنها جانشان را از دست داده باشند.

سونگای تصریح کرد که از ابتدای هفته در غزه حضور داشته و هزاران نفر همچنان در شرایط ناامیدکننده به سمت گذرگاه مرزی رفح می‌روند و با هر وسیله‌ای که پیدا می‌کنند، پناهگاه‌های موقت ایجاد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بمباران شدید مرکز غزه و منطقه خان‌یونس به وضوح از گذرگاه مرزی رفح قابل مشاهده است، تاکید کرد که شب‌ها «ترسناک‌ترین» زمان برای مردم غزه است.

کد مطلب: 210212
برچسب ها: سازمان ملل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *