۰
يکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۰

سازمان بهداشت جهانی: جنگ در غزه ویرانی‌های بی‌سابقه‌ای ایجاد کرده است

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که وارد صد و چهل و دومین روز خود شده، ویرانی‌های بی‌سابقه‌ای به بار آورده است.
سازمان بهداشت جهانی: جنگ در غزه ویرانی‌های بی‌سابقه‌ای ایجاد کرده است

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شده، خرابی‌های بی‌سابقه‌ای به بار آورده که برای تعمیر آنها به دهه‌ها زمان نیاز است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در ادامه تصریح کرد که ۷۰ تا ۸۰ درصد زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله منازل، بیمارستان‌ها، مدارس و تأسیسات آبی تخریب شده یا آسیب‌های گسترده‌ای دیده‌اند.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت برنامه محیط زیست سازمان ملل تخمین زده است که آواربرداری و پاکسازی ویرانه‌ها در غزه بین ۳ تا ۱۲ سال طول خواهد کشید.

وی همچنین افزود که کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل تخمین زده است که برای جبران خسارت‌های وارده ده‌ها میلیارد دلار هزینه لازم است.

براساس مطالعه‌ای که در دانشگاه‌های انگلیس و آمریکا انجام شده است، حتی در صورت برقراری آتش‌بس در غزه، ممکن است ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن تا ماه اوت به دلایلی مانند همه‌گیری، بیماری‌ها و جراحات وارده جان خود را از دست بدهند.

در صد و چهل و دومین روز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، جنگنده‌های این رژیم مناطق مختلف این باریکه را هدف قرار دادند و در نتیجه این حملات ده‌ها تن شهید و صدها تن دیگر زخمی شدند. آمار تلفات حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر به ۲۹ هزار و ۶۰۶ تن و شمار مجروحان به ۶۹ هزار و ۷۳۷ تن افزایش یافته است.

کد مطلب: 212244
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *