; ?>; ?> 10 مشکل رایج چاپگر و راه حل آنها - مردم سالاری آنلاين
۰
شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۳

10 مشکل رایج چاپگر و راه حل آنها

10 مشکل رایج چاپگر و راه حل آنها

معمولا عمده مشکلات رایج چاپ و کاغذ نکشیدن دستگاه کپی و به خصوص دستگاه های کونیکا مربوط به کیفیت تونر و شرکت سازنده آن دارد. که در این بین ساهاپرینت ارائه دهنده بهترین تونر کونیکا 452 در ایران می باشد و توصیه ما مشاوره و خرید با کارشناسان این شرکت می باشد. 

1. گیر کردن کاغذ

گیر کردن کاغذ یک خطای رایج چاپگر یا دستگاه کپی است که باعث ایجاد ناامیدی زیادی در محل کار می شود. گیر کردن کاغذ اغلب به دلیل بارگذاری نامناسب کاغذ یا استفاده از اندازه کاغذ اشتباه است که می تواند باعث شود دستگاه شما کاغذ را به اشتباه بکشد.

راه حل:
بایستی کاغذ گیرکرده را از دستگاه خارج نمود، و کاغذ مناسب را به طور صحیح در دستگاه قرار دهیم.

با این حال، اگر گیرکردن کاغذ اغلب برای دستگاه شما اتفاق می افتد،  مقصر ممکن است گرد و غبار کاغذ باشد که می تواند دستگاه ها را مسدود کند. اگر متوجه جمع شدن گرد و غبار کاغذ در دستگاه خود شدید، به طور دوره ای گرد و غباری که در داخل دستگاه کپی ایجاد شده است را با جاروبرقی پاک کنید. همچنین سعی کنید از  کاغذ با کیفیت بهتر استفاده کنید که گرد و غبار کمتری تولید می کند.

 

2. خطوط روی کاغذ 
وقتی کار کپی یا چاپ شما دارای رگه ها، خطوط یا سایر ناهنجاری ها باشد، مشکلی در تجهیزات شما وجود دارد.

علت این خطوط شامل موارد زیر است:

یک ماده خارجی روی شیشه یا آینه اسکنر
نقص درام  (فقط برای سیستم های کپی چند جزئی کاربرد دارد)
نقص تیغه درام، که منجر به ایجاد خطوط بزرگ به صورت عمودی در پایین صفحه می شود
مشکل فیوزرها

راه حل:
ابتدا هرگونه مانع را حذف کنید و شیشه و آینه های اسکنر را طبق دستورالعمل سازنده تمیز کنید. اگر با این کار مشکل حل نشد، به یک تکنسین چاپگر یا دستگاه کپی نیاز دارید تا بررسی دقیق تری انجام دهد و قطعه ایجاد کننده مشکل را جایگزین کند.

 

3. صفحات چروکیده
صفحات چروکیده اغلب نتیجه غلتک های فرسوده تغذیه و خروجی هستند که باعث چسبندگی یا گیر کردن می شوند. اما سینی های کاغذ فرسوده، رطوبت و مشکلات مونتاژ فیوزر نیز می تواند منجر به چروک شدن صفحات شود.

 

راه حل:
اگر سینی کاغذ شما به هر دلیلی به طور محسوسی آسیب دید، از آن استفاده نکنید. سینی های فرسوده را جایگزین کنید و سعی کنید کاغذ با کیفیت بالاتر را استفاده کنید، که اغلب کمتر در معرض اثرات رطوبت بسیار زیاد یا بسیار کم است.

با این حال، اگر شک دارید که مجموعه فیوزر یا غلتک های خروجی شما مقصر هستند، به کمک یک تکنسین با تجربه نیاز دارید.

 

4. کپی ها خیلی روشن یا خیلی تاریک هستند ( کپی با حروف محو شده )

اگرچه ممکن است اسناد کم رنگ به دلیل جوهر کم یا کارتریج های تونر باشد، اما در اکثر مواقع مشکلات مربوط به روشنی و تاریکی در صفحات کپی نتیجه عدم تعادل در کنترل تراکم دستگاه کپی است. ممکن است شخصی به طور ناخواسته تنظیمات را قبلاً تغییر داده باشد و تصاویر بعدی را خیلی روشن یا خیلی تاریک کرده باشد.

راه حل:
مطمئن شوید که جوهر یا تونر شما کم نیست. سپس سعی کنید سطوح چگالی را بازنشانی کنید. اگر کار نکرد، ممکن است عمر درام شما تمام شده باشد یا جوهر یا تونر شما خراب شده باشد. برخی از تونرها ممکن است سازگار با دستگاه شما نباشد و می توانند منجر به مشکلات چگالی نور شوند. اگر قطعات دستگاه کهنه شده اند، بهتر  است قبل از تماس با یک تکنسین آنها را جایگزین کنید.

 

5. نقاط روی صفحه
اگر هر بار متوجه نقطه‌ها روی کاغذ می‌شوید، احتمالاً مشکل از لکه‌ها یا زباله‌های روی آینه کپی یا شیشه است، اما نقص در درام نیز می‌تواند باعث این مشکل شود.

راه حل:
ابتدا شیشه و آینه را به درستی تمیز کنید. اگر به آن توجهی نشد، ممکن است به یک تکنسین برای تعویض درام نیاز داشته باشید.

 

6. متنی که نا تراز به نظر می رسد

اگر متن شما به نظر می رسد که به درستی تراز نشده است، مشکل رایج  آن شامل کارتریج ها یا درام خراب هستند.

راه حل:

ابتدا مطمئن شوید که سطح جوهر یا تونر شما پایین نیست. اگر چنین هستند، کارتریج های خود را دوباره پر کنید یا عوض کنید. اگر با این کار مشکل برطرف نشد، دوباره بررسی کنید که از نوع کاغذ مناسب استفاده می‌کنید و تنظیمات درست هستند.

اگر نیاز به عیب یابی بیشتری دارید، مطمئن شوید که هد چاپ شما به درستی تراز شده است.

 

7. چاپ با کیفیت پایین

اگر روی یک چاپگر باکیفیت سرمایه گذاری کرده اید، اما تصاویر با کیفیت بالا دریافت نمی کنید، احتمالاً تقصیر دستگاه نیست. نرم افزار، تنظیمات، سیستم عامل و مانیتور شما ممکن است دلیلی باشد که چاپگر شما به طور صادقانه از آنچه می توانید روی صفحه نمایش خود می بینید تقلید نمی کند.


8. چاپگر شما می گوید آفلاین است
این یکی می تواند دیوانه کننده باشد و این پیام خطا می تواند به دلایل مختلفی از سخت افزار گرفته تا نرم افزار گرفته تا کابل قطع شده رخ دهد.

از جمله مشکلات فنی رایج‌تری که ممکن است چاپگر را خراب کند، کابل‌های قطع شده، روترهای نادرست و سطح جوهر پایین است. علاوه بر این، مشکلات نرم افزاری مانند قطع شدن اتصالات یا تنظیمات نادرست در درایورهای سیستم شما نیز می تواند باعث شود که چاپگر شما به صورت آفلاین نشان داده شود.

راه حل:
مطمئن شوید که همه چیز به درستی وصل شده است و روتر شما خراب نیست. اگر چاپگر شما هنوز پاسخ نمی‌دهد، تنظیمات رایانه و چاپگرتان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دقیق هستند.

اگر با این کار مشکل برطرف نشد، ببینید آیا درایور به روز شده ای موجود است یا نرم افزار دیگری وجود دارد.

کد مطلب: 214276
برچسب ها: چاپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *