۰
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۰

افزایش قیمت بلیت هواپیما برای ۲ هفته دیگر صحت ندارد

درپی انتشار خبر افزایش قیمت بلیت هواپیما تا دو هفته دیگر، سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که قید زمانی دو هفته‌ای برای تغییر قیمت بلیت صحت ندارد و تصمیم‌گیری برای قیمت بلیت منوط به جلسه ستاد تنظیم بازار است.
افزایش قیمت بلیت هواپیما برای ۲ هفته دیگر صحت ندارد

به گزارش مردم سالاری آنلاین، جعفر یازرلو - سخنگوی سازمان هواپیمایی- در گفت‌وگو با ایسنا، توضیح داد: قید زمانی دو هفته‌ای برای تغییر قیمت بلیت تکذیب می‌شود. این موضوع منوط به طی مراحل قانونی و تصمیم‌گیری ستاد تنظیم بازار است و کسی نمی‌تواند زمان قطعی قیمت‌گذاری جدید بلیت پروازهای داخلی را مشخص کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: جلسه شورای عالی هواپیمایی با حضور شرکت‌های هواپیمایی تشکیل و قیمت بلیت هواپیما هم تعیین شده که این تغییر را به ستاد تنظیم بازار ارسال کردیم اما باید دید ستاد تنظیم بازار چه تصمیمی خواهد گرفت زیرا هرگونه تغییر قیمت باید با تایید و ابلاغ ستاد تنظیم بازار باشد. کما اینکه سال گذشته شرکت‌های هواپیمایی خواستار افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت بودند اما ستاد تنظیم بازار با افزایش ۲۹ درصدی موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته محمد محمدی‌بخش - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری - درباره تصمیم‌گیری‌ برای تعیین قیمت جدید بلیت هواپیما گفته بود: درباره قیمت بلیت رای دیوان عدالت اداری مبنای تصمیم گیری خواهد بود و منتظر تعیین تکلیف دیوان عدالت اداری هستیم و برای سال ١۴٠٣ قیمت‌ها تعیین شده که اگر تصویب شد اعلام خواهد شد.

این مساله موجب شده که برخی از رسانه‌ها از افزایش قیمت بلیت هواپیما در روزهای آینده خبر دهند؛ با وجود این همانطور که سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرده، افزایش قیمت بلیت هواپیما منوط به رای دیوان عدالت اداری و ستاد تنظیم بازار است؛ در حالی که از سوی ستاد تنظیم بازار هنوز تصمیمی برای افزایش قیمت بلیت گرفته نشده است.

کد مطلب: 214452
برچسب ها: بلیت هواپیما
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *