۰
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳

بهترین نوع سیمان برای نما ساختمان

بهترین نوع سیمان برای نما ساختمان به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع نما، شرایط آب و هوایی و بودجه. برخی از بهترین سیمان ها برای نما عبارتند از: سیمان پرتلند معمولی (نوع 1 یا 2): این نوع سیمان رایج ترین و ارزان ترین نوع سیمان است و برای اکثر نماها مناسب است.
بهترین نوع سیمان برای نما ساختمان

Llاز سیمان در عرصه ساخت‌ و ساز و بنایی برای اتصال مصالح استفاده می‌ شود. سیمان ماده‌ ای است که ترکیبات سازنده آن آهک، رس، مواد معدنی، سیلیکاتی و سلیس می‌ باشد. این محصول به دلیل داشتن خصوصیاتی مثل خوردگی پایین، مقاومت زیاد و قدرت بالایی چسبندگی از آن در ساخت بتن و مواد ملات استفاده می‌ کنند. این مورد به اشکال مختلفی تولید و عرضه می‌شود. در این مقاله ما می‌خواهیم راجع‌ به بهترین نوع سیمان برای نماکاری کدام است، مطالبی را ارائه دهیم.

سیمان سفید تهران از جمله سیمان هایی بوده که پایه‌ ای مشابه سیمان معمولی داشته ولی ر رنگ آن سفید می‌باشد و به‌ دلیل وجود رنگ سفید عموماً در پروژه‌های ساختمانی به‌کار برده می‌ شود که هدف دیزاین می‌باشد؛ زیرا سفید بودن این سیمان باعث می‌ شود که بتوان نماهای متفاوت را بر روی آن اجرا کرد و رنگ‌های مختلف را بر روی آن به اجرا درآورد

بهترین نوع سیمان برای نمای ساختمان کدام است؟

سیمان از مهم‌ ترین بخش‌ های ساختمان محسوب می‌شود. دلیل آن‌هم تأثیر زیادی است که نما بر روی ظاهر ساختمان و زیبایی دارد.

هر نوع طراحی که بر روی ساختمان اجرا شود تا زمانی‌که طراحی منحصر به‌ فردی نمای آن ساختمان نداشته باشد، زیبایی‌های درونی ساختمان از بیرون قابل‌مشاهده نخواهد بود. در واقع آن‌چه که ترسیم‌ گر بیرونی نمایی یک ساختمان و نشان‌دهنده زیبایی ظاهری آن می‌ باشد نمای ساختمان است. به‌ همین دلیل اهمیت دارد که در ساخت نما و انتخاب مصالح برای آن دقت زیادی صورت گیرد و از مصالح درجه یک و مواد ساختمانی مرغوب استفاده گردد.

زمانی‌که مصالح نامرغوب در ساخت نما به کار گرفته شود صاحب ساختمان، پیامد های مالی زیادی را برای تعویض کلی نوا خواهد داشت.

به‌ همین دلیل، ضرورت دارد که در انتخاب مصالح دقت و تحقیق کافی صورت‌ گرفته باشد.

سیمان نیز یکی از مصالح کاربردی بوده که انتخاب آن تأثیر چشمگیری بر روی کیفیت نماکاری و دوام آن خواهد گذاشت.

به‌همین دلیل بهتر است که دانست بهترین نوع سیمان برای نماکاری کدام است، برای این کار نیاز هست که ابتدا مرکز معتبری که ارائه دهنده مصالح ساختمانی بوده و محصولات موجود در آن کیفیت مطلوب را دارند پیدا کرده و تهیه بهترین نوع سیمان از آن مرکز صورت گیرد در واقع سیمانی که برای نما باید استفاده شود بستگی به نوع نماکاری دارد. چنانچه نما باید از طریق کاشی دیزاین شود لازم است که سیمانی خریداری شود که لایه موجود ملات آن ضخیم نبوده بلکه نازک باشد.

نازک بودن این ملات سیمان می‌ تواند باعث شود که چسبندگی بهتر رخ دهد و کاشی‌ها با استحکام بیشتری بر روی سیمان بچسبند و این مورد خود دلیل می‌شود که عوامل طبیعی و شرایط نامساعد، کیفیت نوار را پایین نیاورند. به‌ همین دلیل می‌توان گفت که بهترین سیمان ها سیمانی است که از نظر چسبندگی و ترکیبات مواد اولیه یک سیمان منحصر به‌ فرد با قدرت زیاد چسبندگی باشد.
در زیر به معرفی بهترین سیمان ها که از آن ها می‌ توان برای نما ساختمان استفاده کرد می پردازیم:

 سیمان پرتلند عادی

 این سیمان از سه گرید تشکیل‌ شده است. سه گرید این سیمان شامل گرید سی و سه، چهل و سه و پنجاه و سه می‌ باشد. سیمان پرتلند عادی از نخستین سیمان هایی هست که در این زمینه تولید شده‌ است. البته در زمان کنونی، تولید این سیمان مانند گذشته نبوده و عموماً گرید سی و سه دیگر تولید نمی‌ شود.

به‌ علاوه از گرید چهل و سه و پنجاه و سه سیمان عادی برای فعالیت‌های نماکاری استفاده می‌کنند که در میان سیمان‌های موجود می‌توان گفت که یک سیمان مناسب محسوب می‌ شوند. این سیمان مقاومت زیادی دارد و زمان خشک شدن آن نیز حدود بیست و هشت روز می‌باشد و ازنظر زمان گیرش می‌توان گفت که زمان کمتری نیاز داشته و از نظر استحکام نیز استحکام زیادی دارد. ولی همین سیمان پرتلند عادی گرید پنجاه و سه از نظر درجه استحکام نسبت‌ به گرید چهل سه رتبه بالاتری دارد.

سیمان پرتلند سرباره

دومین مورد، سیمان سرباره پرتلند هست از این نوع سیمان بیشتر برای مواردی استفاده می‌شود که ساختمان‌ ها در مناطق نزدیک به دریا یا ساحل قرار داشته باشند؛ زیرا در این مناطق به‌ دلیل مجاورت در کنار دریا تهدید نمک و کلراید و سولفات وجود دارد. بنابراین می‌توان گفت، سیمان سرباره پورتلند برای این مناطق، بهترین سیمان برای نماکاری محسوب می‌ شود؛ زیرا دارای قابلیت‌ها و کاربردهایی بوده و به نوعی یک سیمان تصفیه به حساب می‌آید.

سیمان پورتلتد پوزولانا

سومین مورد سیمان پوزولانای  پرتلند هست. سیمان عادی پورتلند را با ترکیبات متنوع شیمیایی ادغام کرده‌اند. ترکیباتی که باعث می‌ شود این سیمان در شرایط اقلیمی متفاوت و تهدیدهای عناصر شیمیایی محیطی و غیره مقاوم باشد. این سیمان از نظر زمان گیرش اولیه، زمانی تقریباً طولانی دارد و زمانی‌ که گیرش صورت گرفت و اتصال انجام شد دوام آن بالاتر خواهد بود.
کلام آخر
در مجموعه سیمان تهران انواع سیمان تولید و عرضه می‌شود. این مجموعه دارای تنوع و گستردگی بالا در زمینه تولید سیمان بوده و ظرفیت تولیدی شرکت سیمان تهران نیز بسیار بالا می‌ باشد. با توجه به این که دانستیدبهترین نوع سیمان برای نماکاری کدام است، باید بیان شود که سیمان تهران، انواع گوناگون سیمان را تولید می‌کند.

به‌ همین ترتیب شما می‌ توانید برای انجام فعالیت‌ های نماکاری خود و سایر فعالیت‌ های ساختمانی از سیمان تهران بهره بجویید.

کیفیت این سیمان باعث شده که به یک برند شناخته‌ شده و مطرح در زمینه محصولات ساختمانی ازجمله سیمان در کشور شناخته شود.

حال که در پی بررسی‌های موجود مشخص شد که بهترین نوع سیمان برای نماکاری کدام است و براساس مشخصاتی که سیمان مناسب برای نماکاری دارد مشخص شد که پرتلند نوع دو که یکی از بهترین سیمان‌ها برای نماکاری محسوب می شود. می‌توانید این سیمان را از سیمان تهران سفارش دهید.

همان‌طورکه بیان شد سیمان به‌عنوان یک عنصری کارآمد در انجام فعالیت‌های نماکاری محسوب می‌شود.

به‌ همین دلیل ضرورت دارد که در انتخاب سیمان و مراکزی که سیمان را ارائه کرده ملاحظات زیادی صورت گیرد.

سیمان تهران با توجه به این‌ که یک شرکت معتبر و بزرگ عرضه‌کننده سیمان در کشور به حساب می‌آید  از عرضه کنندگان بنام سیمان پرتلند نوع دو محسوب می‌ شود. می‌توان با خیال راحت این شرکت و این برند را برای خرید سیمان نماکاری انتخاب کرد.
منبع : مصالح سازه

کد مطلب: 214607
برچسب ها: سیمان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *