۰
شنبه ۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۲

پاسخ سیمان تهران به مازوت‌سوزی

شرکت سیمان تهران به‌دنبال اظهارات شربیانی عضو شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر استفاده کارخانه سیمان تهران از سوخت مازوت و تاثیر آن در آلایندگی هوای تهران، شرکت سیمان تهران با رد اظهارات وی و تکذیب هرگونه استفاده از سوخت مازوت در این کارخانه، توضیحاتی را ارائه داد.
پاسخ سیمان تهران به مازوت‌سوزی
به گزارش مردم سالاری آنلاین،توضیحات شرکت سیمان تهران به شرح زیر است:
در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران به تاریخ 29 آذر 1401، مطالبی غیر واقع از طرف آقای شربیانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد که پیش از هر موضوع دیگری، باید به چرایی این اظهارات آقای شربیانی که معاون محیط زیست استان تهران نیز، آن را تکذیب کردند، پرداخت؛ لذا به نظر می‌رسد ایشان که خود عضویت هیات مدیره چند شرکت سیمانی را در سوابق خود دارد لازم است به صراحت اهداف پشت پرده احتمالی این ادعای کذب را تشریح کرده و به مردم اعلام کنند که چه انگیزه‌ای باعث شده تا ایشان از تریبون قابل احترام شورای شهر پایتخت، چنین موارد کذبی را بگویند و خاطر مردم شریف تهران را مشوش کنند؛ اما به هرحال و فارغ از نیات این عضو شورای شهر، ما بر خود لازم می‌دانیم که در راستای تنویر افکار عمومی و شفافیت، موارد زیر را به استحضار عموم مردم شریف و حقیقت جو برسانیم.
1- کارخانه سیمان تهران با بهره‌گیری از 135 دستگاه فیلتر، مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌ها در بخش فیلتراسیون بوده و براساس کنترل‌های لحظه‌ای و پایش‌های دوره‌ای سازمان حفاظت از محیط زیست میزان غبار خروجی کمتر از رنج استاندارد بوده و با صرف هزینه چند صد میلیارد تومانی برای احداث و تخصیص منابع ویژه برای نگهداری آنها، هیچگونه منبع آلایندگی نداشته و به عنوان صنعت سبز با افتخار ترکیبی از تولید و حفظ محیط زیست را به نمایش گذاشته است. استاندارد ISO 14001 و سند جامع محیط زیست شرکت سیمان تهران که به تایید سازمان محیط زیست رسیده است سندی غیرقابل انکار در این خصوص است.
2- اظهارات آقای شربیانی در حالی بود که خانم عبادتی معاون محیط زیست استان تهران ساعاتی پس از ادعای این عضو شورای شهر، هرگونه استفاده از مازوت، در کارخانه سیمان تهران را رد کرد؛ لذا جای تاسف دارد علی‌رغم اینکه در کارخانه سیمان تهران چندین سال است که مازوت استفاده نمی‌شود عضو محترم شورا به دروغ شرکت را متهم به استفاده از سوخت مازوت می‌کند. شایان ذکر است در پی اعمال محدودیت در مصرف گاز حدود 50٪ ظرفیت تولیدی کارخانه متوقف شده و شرکت در راستای تامین گاز بخش خانگی با همکاری شرکت گاز میزان مصرف خود را کاهش داده و از این بابت هزینه زیادی به شرکت تحمیل می‌شود.
3- با احداث حدود 210 هکتار فضای سبز که بیش از 5/2 برابر حد استاندارد و تکلیف قانونی شرکت است، ضمن ایجاد فضای سبز مناسب، در حد امکان مساعدت لازم جهت پاکسازی هوا و بهبود اکوسیستم منطقه به عمل آمده و اخیرا نیز در تعامل سازنده با شهرداری درصدد بهبود فضای سبز منطقه می‌باشیم.
4- شرکت حق پیگیری قضایی انتشار اخبار کذب که موجب تشویش اذعان عمومی می‌شود را برای خود محفوظ می‌داند.
روابط عمومی شرکت سیمان تهران
کد مطلب: 184993
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *