۰
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۳

آقايان ولایتی و حدادعادل؛ «تکنوکراسی» را تعريف كنيد

تقاضای دانش آموختگان علوم سیاسی دانشگاه تهران از برای تعریف خبرگزاری فارس: کانون دانش آموختگان علوم سیاسی دانشگاه تهران در نامه‌ای سرگشاده به ولایتی و حدادعادل خواستار تعریف واژه «تکنوکراسی» از سوی آنها شد.
به گزارش فارس، کانون دانش آموختگان علوم سیاسی دانشگاه تهران نامه‌ای سرگشاده خطاب به ولایتی و حدادعادل تنظیم کردند.
در این نامه سرگشاده دو سوال مطرح شده است، آیا حاضر به ادامه ائتلاف با فردی که خود را تکنوکرات می‌داند هستید؟ تعریف شما از مفهوم واژه «تکنوکراسی» چیست؟
متن کامل این نامه سرگشاده به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
جناب آقایان ولایتی و حداد عادل
سلام علیکم
آنچه سبب شد تا با نامه‌ای سرگشاده خطاب به شما بزرگواران، مصدع اوقات شویم اظهارات اخیر یکی از اعضای ائتلاف ۲+۱ است که ضمن دفاع از مفهوم «تکنوکراسی» اظهار داشته است: تکنوکرات بودن چیز بدی نیست و به معنای استفاده درست از ابزار خوب و مدرن است که برای پیاده‌سازی یک آرمان و یک عقل متصل به وحی الهی استفاده می‌شود.
فارغ از آنکه این تعریف از مفهوم «تکنوکراسی» کاملا جدید و غیرمتعارف در ادبیات علوم سیاسی است؛ عملکرد و رفتار گوینده این سخنان طی سال‌های گذشته به گونه‌ای بوده که واژه «تکنوکرات» برای وصف وی و مجموعه تحت نظر ایشان، تعبیر دقیقی بوده است.
اکنون با عنایت به این مهم، مستقضی است برای رفع پاره‌ای از ابهامات و تنویر افکار عمومی و به ویژه نخبگان انقلابی، توضیح دهید تعریف شما از مفهوم تکنوکراسی چیست؟ و آیا در حاضر به ائتلاف نهایی با فردی که خود را با افتخار یک «تکنوکرات» می‌داند هستید یا خیر؟
کد مطلب: 24825
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *