۰
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۴۷

حداد: هر سه نفرمان ثبت نام خواهیم کرد

در دراز مدت باید درباره یارانه ها تصمیم گیری شود که این نظام با یارانه ها چه می‌خواهد بکند. آیا به دنبال این هستیم که همه ملت ایران را کارمند دولت بدانیم و در پایان ماه حقوق به آنها پرداخت کنیم؟
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: احتمال دارد که هر سه نامزد ائتلاف سه گانه در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حداد عادل در نشست خبری امروز خود که در خبرگزاری فارس برگزار شد در توضیح تفاوت ریاست جمهوری خودش با ریاست جمهوری فعلی گفت: در کشور یک سلسله مشکلات و مسائل وجود دارد که باید در دستور کار هر دولت آینده قرار داده شود؛ از جمله مسائل اقتصادی و سیاست خارجی.

وی افزود: در حال حاضر مسائل اقتصادی و سیاست خارجی بر یکدیگر تاثیر متقابل دارند و اولویت دولت آینده من تمرکز بر این دو جنبه خواهد بود اما یک مساله کلی در کشور وجود دارد که همه آن‌ها به نوع نگاه دولت در اداره کشور بر می‌گردد.

حداد عادل خاطرنشان کرد: من معتقدم دولت آینده باید اعتماد جامعه را به عقلانی بودن تصمیم گیری‌ها جلب کند و این اعتماد باید در میان مردم تقویت شود.

وی افزود: مردم باید منطقی بودن تصمیم گیری‌ها در فضای جامعه باور کرده و به برنامه‌های دولت برای اداره کشور اعتماد کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به اینکه نظرسنجی‌هایی که اخیرا انجام می‌شود از جانب شماست یا فردی دیگر گفت: هیچ کدام از این سفارش‌ها از سوی ائتلاف نبوده بلکه از طرف دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است و ما نیز به نتایج آن‌ها توجه داریم.

حدادعادل در رابطه با حضور زاکانی در انتخابات نیز گفت: زاکانی اصولگراست و همچون سایر دیگر اعضای اصولگرا نامزد انتخابات شده است. با توجه به اینکه ما بار‌ها اعلام کرده‌ایم اصولگرایان می‌توانند به ائتلاف سه گانه بپیوندند معتقدیم هر کسی اگر شرایط اصولگرایی را داشته باشد می‌تواند در جمع ائتلاف سه گانه حضور یابد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: درائتلاف اصولگرایان به روی همه اصولگرایان باز است.

حدادعادل خاطرنشان کرد: احتمال دارد که در انتخابات ریاست جمهوری هر سه نامزد ائتلاف در انتخابات ثبت نام کنند و دو نفر دیگر به نفع دیگری کنار بروند اما این پیشنهاد هنوز نهایی نشده است و ممکن است که همین پیشنهاد اجرایی شود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سه نامزد ائتلاف سه گانه هیچ شرطی را برای ائتلاف از پیش تعیین نکرده و برای کنار رفتن هیچ قول و قراری نگذاشته‌اند؛ تعهد ما تعهد به انقلاب است.

وی گفت: ما اصولگرا هستیم و معتقدیم که باید به دیگر اصولگرایان در دولت آینده کمک کنیم و هیچ قول و قراری برای مسئولیت‌ها در آینده میان ما سه نفر گذاشته نشده است.

حدادعادل تصریح کرد: ما در تلاشیم تا جنبه‌های مثبت دولت فعلی را حفظ کنیم و جنبه‌های منفی این دولت را در دولت اینده کنار بزنیم و معتقد نیستیم که این خصوصیات فقط در یک شخص خلاصه می‌شود زیرا ما به دلیل اینکه خصوصیات دولت فعلی را قبول داشتیم از احمدی‌نژاد حمایت کرده‌ایم.

وی در رابطه با انرژی هسته‌ای و روابط ایران با امریکا نیز گفت: برنامه‌های هسته‌ای کشور روشن است و هیچ روش غیر منطقی نداریم که بخواهیم در آینده آن را تغییر دهیم.

حدادعادل با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری نمی‌شود اسلحه بر شقیقه فردی گذاشت و از وی دعوت کرد تا به میز مذاکره بنشیند.

نماینده مردم تهران در رابطه با یارانه‌ها نیز گفت: یارانه‌ها ادامه خواهد پیدا کرد و دولت آینده نباید آن را قطع کند اما در دراز مدت باید در راستای این یارانه‌ها تصمیم گیری شود که این نظام با یارانه‌ها چه می‌خواهد بکند. آیا به دنبال این هستیم که همه ملت ایران را کارمند دولت بدانیم و در پایان ماه حقوق به آن‌ها پرداخت کنیم.

وی گفت: هدفمندی یارانه‌ها یک تصمیم مهم است. خود من از روز اول از پرداخت یارانه‌ها پشتیبانی کرده‌ام اما اینکه آیا در دراز مدت می‌شود این کار را اجرایی کرد یا خیر، تصمیم کار‌شناسی نیاز دارد و در دولت آینده باید برای اجرای هدفمندی به بصیرت لازم برسیم.
کد مطلب: 27400
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *