۰
سه شنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۹

حداد: کسی نخواست با ما ائتلاف کند

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کاندیدایی هم درخواست حضور در ائتلاف شما را داشته، گفت: خیر تاکنون کسی درخواست حضور نداشته و ما هم از کسی برای حضور در ائتلاف درخواست نکردیم.
  غلامعلی حدادعادل عضو ائتلاف پیشرفت در حاشیه مراسم تشییع جنازه نماینده تفت و میبد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که از وی پرسید کاظم جلالی رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفته بود که قرار است نامزد ائتلاف پیشرفت تا ۲۰فروردین اعلام شود اظهار داشت: ما هنوز تاریخی در این رابطه معین نکرده‌ایم؛ انشاءالله این موضوع در دست بررسی است و ما نتیجه را اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که گزینه ائتلاف شما قبل از ثبت‌نام معلوم می‌شود یا بعد از ثبت‌نام، افزود: این موضوع هم یکی از مسائلی است که قصد داریم در مورد آن تصمیم گیری کنیم.

حداد عادل ادامه داد: مسائلی که در مورد گزینه ائتلاف پیشرفت گفته می‌شود، بیشتر گمانه‌زنی رسانه‌ای است و هنوز نتیجه ائتلاف مشخص نیست و زمان اعلام نتیجه هم مشخص نشده است، ولی اصل ائتلاف برقرار است و ما در همان مسیر انتخاب شده پیش می‌رویم.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه محمدرضا باهنر گفته بود که درب ائتلاف پیشرفت به روی سایر کاندیداها بسته است، نظر شما در این رابطه چیست؟ اظهار داشت: کاندیداهایی که قصد ورود به ائتلاف را دارند باید یک حداقل رای را داشته باشند؛ اگر کاندیداهای دیگر این حداقل رای را داشته باشند ما از آنها دعوت می‌کنیم؛ هر کاندیدای اصولگرایی که در نظرسنجی‌های معتبر یک رای حداقلی داشته باشد ما در خدمت‌شان هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کاندیدایی هم درخواست حضور در ائتلاف شما را داشته، گفت: خیر تاکنون کسی درخواست حضور نداشته و ما هم از کسی برای حضور در ائتلاف درخواست نکردیم.

حدادعادل ادامه داد: هر اصولگرایی که حداقلی از رای را داشته باشد، می‌تواند جزو ائتلاف باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که موضع فراکسیون اصولگرایان در انتخابات آینده چیست، اظهار داشت: فراکسیون هنوز اعلام موضعی نکرده؛ معمولا در مجالس در دوره‌های قبل هم فراکسیون‌ها کمتر در انتخابات ریاست جمهوری اعلام موضع می‌کردند و در این دوره هم ما موضع مشخصی نداریم.

حداد عادل اضافه کرد: نمایندگان فعلا به تشخیص خودشان عمل می‌کنند و تصمیم جمعی فراکسیونی هنوز گرفته نشده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به سؤال دیگری گفت: نظرسنجی و میزان رای کاندیداها یکی از معیارها برای حضور در ائتلاف پیشرفت است و البته این معیار در تصمیم‌گیری مهم است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در رابطه با ائتلاف اکثریت اظهار داشت: آنها دوستان ما هستند و آنها را هم اصولگرا می‌دانیم و در حال حاضر هم تشخیص دادند که وارد صحنه انتخابات شوند و عده دیگری هم به این تشخیص رسیده‌اند ولی در کل بنده معتقدم تعدد نامزدهای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری کار درستی نیست و این موضوع ممکن است به سود جریان فتنه و انحراف باشد.

حدادعادل در خصوص حضور جریان فتنه و انحراف در انتخابات آینده اظهار داشت: برخی‌ها می‌خواهند سوابق خود را در فتنه با طرح برخی مسائل بپوشانند. کسانی که فتنه‌انگیز نبوده‌اند و حتی اگر اصلاح طلب باشند، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و رهبری هم در این رابطه فرمایشاتی را مطرح کردند و شورای نگهبان هم قاعدتا ملاک منطقی در این رابطه خواهد داشت.

وی در خصوص فعالیت گزینه‌های دولت در انتخابات آینده گفت: ما غیر از ظواهری که از بعضی شعارها و بعضی حرکت‌ها احساس می‌کنیم اطلاع دقیقی از پشت صحنه نداریم، احساس می‌شود که دولت هم تمایل دارد فرد یا افراد خاصی وارد انتخابات شوند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا کاندیدای دولت، مشایی است؟ اضافه کرد: به هر حال این موضوع معلوم می‌شود و طی هفته‌های آینده پاسخ این سؤالات داده خواهد شد.

حدادعادل در پاسخ به این سؤال که نظر جامعتین در خصوص ائتلاف پیشرفت چیست، گفت: جامعتین هنوز درباره مصداق مشخصی اظهار نظر نکرده و اگر نظری داشته باشند ما به نظر جامعتین احترام می‌گذاریم.
کد مطلب: 27111
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *