۰
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۳

توکلی: در آمریکا هم کوپن توزیع می شود

احمد توکلی با بیان اینکه توزیع کوپن هوشمند به منزله نظام کمونیستی نیست گفت در آمریکا هم ۴۷ میلیون کوپن توزیع می‌شود.
مهر: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جبران رکود تورمی در جامعه نیازمند زمان است، گفت:با سوء تدبیر و یا فشارهای خارجی نباید مردم را به دست بازار سپرد بلکه طبقات پائین را باید حمایت کرد.
احمد توکلی که در همایش بررسی و تبیین اقتصاد مقاومتی در دانشگاه گیلان سخن می‌گفت، افزود: سهمیه بندی حداقل تغذیه و بهداشت مردم امری لازم است.
وی با بیان اینکه در آمریکا ۴۷ میلیون و ۵۲۷ هزار نفر کوپن غذا دریافت می کنند تا حداقل سلامت جامعه تضمین شود، اظهار داشت: برخی‌ها با توزیع کوپن هوشمند درجامعه مخالف هستند و کوپن را کمونیستی می‌دانند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی مالکیت دولت باید کاهش یابد اما اینطور نبوده و مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه مقصر است بنابراین در اقتصاد مقاومتی باید بدنبال کاهش تصدی گری دولت و حمایت از بخش خصوصی و مردمی بود.
وی در ادامه از افزایش کسری بودجه غیر نفتی، افزایش فشارهای تورمی، سرانه درآمد نفتی هر نفر ایرانی، دو سوم مصوبات مجلس اصلاح مصوبات پیشین، نوسانات نرخ ارز و کاهش ارزش پولی ملی، بی‌ثباتی و بی‌عدالتی به عنوان عوامل دیگر ایجاد اختلال در اقتصاد کشور نام برد.
توکلی همچنین از تثبیت نرخ ارز، جلب اعتماد بازار، تابعیت سیاست‌های پولی، مالی و بازرگانی از سیاست‌های ارزی، سپردن پیمان ارزی از سوی صادرکنندگان، اعمال سیاست‌های تشویقی صادراتی در مقابل واردات به عنوان راه‌های برون رفت از تحریم‌های اقتصادی یاد کرد.
وی با بیان اینکه از حیث تبدیل علم به فناوری وضع کشور متوسط است، یادآورشد: در برخی امور مانند هسته‌ای، مهندسی سطحی و صنایع دفاعی خوب عمل شده است.
کد مطلب: 25140
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *