۰
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۱

سیم کارتم پس از مرگم چه خواهد شد؟

اگر بازماندگان با گوشی و سیم کارت متوفی کاری نداشته باشند نیز پس از مدتی خط به دلیل بدهی یک طرفه شده و با گذشت مدتی به طور کامل قطع خواهد شد و پس از آن نیز اگر افراد نسبت به این مساله اقدام خاصی انجام ندهند امتیاز خط سلب خواهد شد
گوشی تلفن همراه و سیم‌کارت درونش برای بسیاری افراد یکی از شخصی‌ترین و خصوصی‌ترین وسایل به شمار می‌روند که حاوی اطلاعات متعدد هستند. اطلاعاتی که گاه با چندین رمز و پسورد سعی در محافظت از آن‌ها می‌شود اما با این حال شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که پس از مرگ چه اتفاقی برای سیم‌کارت افراد خواهد افتاد؟!

 شاید شما هم در میان اطرافیان خود دیده باشید که گاه خوانده شدن برخی پیامک‌های خصوصی از طرف اطرافیان چه مشکلات ایجاد می‌کند و یا یک تماس تلفنی می‌تواند چه حجمی از سوء تفاهمات را به دنبال داشته باشد.

این مساله موضوعی است که بسیاری از صاحبان تلفن‌های همراه همواره به آن توجه داشته و مراقب پیامدهای آن هستند و نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرند که در این زمینه با مشکلی مواجه نشوند و محرمانگی ارتباطات آنها محفوظ بماند.

در این میان بسیاری از کاربران هم هستند که حتی با داشتن سنی پایین بلافاصله پس از خواندن، پیامک‌های خود را پاک می‌کنند و توجهیشان این است که شاید در لحظه بعد به هر دلیل زنده نباشم!

حتی در دنیای مجازی نیز در موارد متعدد ایمیل‌هایی با مضمون طنز درباره سرنوشت لپ‌تاپ، رایانه و یا گوشی تلفن همراه افراد منتشر می‌شود.

البته اگرچه این ای‌میلها حالت طنز دارد اما به هر حال آمارها گویای آن است که هر ساعت تهران شش نفر فوت می‌کنند و در هشت ماه اول سال ۱۳۹۱ آمار مرگ و میر این شهر بالغ بر ۳۳۳ هزار مورد بوده است که حال اگر بقیه شهرهای کشور هم به این آمار اضافه شوند قطعا رقم قابل توجهی به دست خواهد آمد و در نهایت می توان این سوال را پرسید که پس از مرگ این افراد چه اتفاقی برای تلفن های همراه آنها افتاده و احتمالا چه کسی محرم اسرار ارتباطی آنها شده است؟!

اما جدا از بحث اطلاعات شخصی موجود بر روی گوشی‌ها و تماس‌هایی که ممکن است با صاحب سیم کارت صورت بگیرد، بحث مالکیت سیم کارت نیز بحثی است که جای توجه دارد چرا که در صورت بروز هر مشکلی تنها مالک سیم کارت و وکیل او است که می‌تواند مشکل را حل کند.

در این زمینه اگرچه سیم کارت‌های اعتباری ممکن است با مشکل چندانی مواجه نباشند و در نهایت افراد بتوانند قید آنها را به دلیل قیمت نسبتا پائینی که دارند بزنند اما در مورد سیم کارت‌های دائمی حتی ممکن است سیم کارت جزو دارایی‌های فرد متوفی محسوب شده و در وصیت نامه آمده باشد که پس از فوت فرد کدامیک از بازماندگانی صاحب سیم کارت او خواهند شد. اما در صورتی که این موضوع عنوان نشده باشد بازماندگان می‌توانند با در دست داشتن نامه انحصار وراثت موضوع را پیگیری کنند.

همچنین اگر بازماندگان با گوشی و سیم کارت متوفی کاری نداشته باشند نیز پس از مدتی خط به دلیل بدهی یک طرفه شده و با گذشت مدتی به طور کامل قطع خواهد شد و پس از آن نیز اگر افراد نسبت به این مساله اقدام خاصی انجام ندهند امتیاز خط سلب خواهد شد.

بنا بر اعلام همراه اول، در چنین شرایطی افراد می‌توانند به این شرکت مراجعه کرده و اگر از مبلغ ودیعه سیم کارت چیزی باقی مانده باشد آن را دریافت کنند.

در حالت طبیعی هنگام خرید هر سیم کارت دائمی همراه اول، خریدار مبلغی را بابت خدمات مختلف، مالیات و کمک به بازسازی شبکه روستایی پرداخت می‌کند و مبلغی از بهای سیم کارت نیز به عنوان ودیعه محاسبه می‌شود که پس از سلب امتیاز افراد می‌توانند نسبت به دریافت آن مبلغ اقدام کنند که البته همان طور گفته شد ابتدا مبلغ بدهی فرد از این رقم کاسته خواهد شد.
کد مطلب: 26861
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *