۰
پنجشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۲۹
علی لاریجانی:

محدودیتی برای حضور سلایق مختلف در انتخابات وجود ندارد

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که انتخابات سالم احتیاج به فضای آرام و سنجیده دارد، در عین حال گفت که محدودیتی برای حضور سلایق مختلف در انتخابات وجود ندارد و همه گرایش‌ها و سلایق باید در این عرصه حضور یابند.
ایسنا: علی لاریجانی که در مراسم سالگرد مرحوم عزت‌الله دامادی نماینده دور سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی در مسجد جامع شهر ساری سخن می‌گفت، بیان کرد: امروز بعضا شاهدیم که گرایش‌های بوق‌ علی‌ شاهی که ریشه‌ای در تفکر اسلام ندارد به عنوان اسلام مطرح می‌شود.
وی گفت: برداشت‌های صوفیانه مضحک و سطحی در این راه اصیل نیست و اینها مثل خاشاکی هستند که می‌خواهند حقیقت را کتمان کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: مبنای ما در مجلس، نظرات فقها، مراجع و بزرگان است چرا که این راه را یک راه پایدار می‌دانیم و معتقدیم که سایر راه‌ها و امور مثل طوفان می‌وزند و می‌روند.
لاریجانی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، گفت: این نام‌گذاری یک نام‌گذاری دقیق است و اگر به صحنه‌ی بین‌المللی نگاه کنیم مشاهده می‌کنیم که تاکنون روش‌های مختلفی را با اراده ملت‌ ما آزموده‌اند.
نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: غربی‌ها گاهی نسبت به ملت ایران دشمنی کرده‌اند اما اراده مستحکم ملت ما پاسخ آنها را داد. آنها گاهی غرش‌هایی می‌کنند اما روش‌ آنها یک کمان خالی است و هیچ چیزی در پس آن وجود ندارد.
وی با تاکید بر این‌که غربی‌ها گاهی نسبت به ملت ایران رفتارهای ایذایی داشتند تا جلوی ترقی ملت ما را بگیرند، گفت: هم‌اکنون نیز دو راه را در پیش گرفته‌اند؛ یکی ضیق گرفتن به وضعیت معیشتی مردم و دیگری آشفته‌سازی در مسائل درونی کشور ما، که باید این شگردها را به درستی شناخت و روش مبارزه با آن را نیز درست فهمید.
لاریجانی با بیان این‌که امروز یکی از مسائلی که بسیار بر روی آن تمرکز کرده‌اند، مساله انتخابات در ایران است، گفت: در کشورهای منطقه، ما تنها کشوری هستیم که در آن مردم‌سالاری واقعی وجود دارد و مردم هر سال در انتخابات شرکت و مسئولان‌شان را انتخاب می‌کنند و این همان چیزی است که غربی‌ها و آمریکایی‌ها نسبت به آن مشکل دارند، چرا که با سایر کشورهای منطقه که چنین فضایی در آنها حاکم نیست هیچ مشکلی ندارند.
وی مردم‌سالاری را یک نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم‌سالاری موتور محرک انقلاب ما است. مردم‌سالاری و رجوع به رای مردم خیر کثیر داشته و عزت‌آفرین است، لذا دشمنان به دنبال این‌ هستند که عامل عزت ما را تخریب کرده،‌ فضا را غبارآلود و با ایجاد مشاجرات کشور ما را از این حرکت اصیل منحرف کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که در این فضا حرف‌های سطحی زدن در زمینه پیشرفت کشور و گاه انحراف در این زمینه مسیر اصیل امام و رهبری نیست، ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم از این مسیر و راه و روش صیانت کنیم باید اول بدانیم که این میدان، میدانی است که باید با فکر مرگ درست شود و حال که در آستانه انتخابات هستیم کاندیداها باید بین خود و خدا به این بیندیشند که آیا حقیقتا می‌توانند از پس این کار برآیند و توانایی حل مشکلات امروز مردم را دارند یا خیر؟
وی با اشاره به این فرمایش رهبر انقلاب که همه سلایق باید در صحنه حاضر شوند، گفت: این امر باعث می‌شود که پشتیبان اصلی انتخاب، مردم باشند و لذا هیچ محدودیتی برای سلایق مختلف وجود ندارد تا رای، رای ملت تلقی شود.
لاریجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش احزاب و افرادی که نقش پشتبیان کاندیداها را در انتخابات بازی می‌کنند،‌گفت: قطعا اینان نمی‌خواهند به خاطر دنیای دیگران آخرت خود را از دست بدهند، لذا آنها نیز باید بین خود و خدا ارزیابی صحیح را داشته باشند و اگر به نتیجه درستی رسیدند طبق وظیفه از کاندیدای مورد نظر خود پشتیبانی کنند.
نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر این‌که یک انتخاب سالم در یک فضای آرام و سنجیده انجام می‌شود، گفت: غبارآلود کردن فضای انتخابات همان چیزی است که دشمن می‌خواهد و بی‌قانونی کردن در این زمینه مثل حوادثی است که در گذشته رخ داد.
لاریجانی انتخابات را عامل بالا رفتن توان ملی عنوان کرد و گفت: البته اگر آداب زیر پا گذاشته شود فرسایش ایجاد می‌کند.
وی به انتخابات اخیر ونزوئلا اشاره کرد و گفت: در آن انتخابات گفته می‌شد که آمریکا رخنه کرده و آن انتخابات را مخدوش کرده است. مخدوش کردن انتخابات همان چیزی است که آمریکا می‌خواهد.
رییس قوه مقننه با استناد به این بخش از بیانات رهبری که حاشیه‌سازی در انتخابات خیانت است، گفت: ایجاد آراستگی در امر انتخابات هم برای کاندیداها و هم برای جریانات سیاسی و رسانه‌ها بسیار موثر است.
لاریجانی با بیان این‌که در نظام جمهوری اسلامی همه امور قاعده‌مند شده است، به بررسی صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: در این فضا سر و صدا راه انداختن چه قبل و چه بعد از انتخابات یعنی توان ملی را تخریب کردن.
وی ادامه داد: یک نگاه طبیبانه و دردمندانه به وضع امروز کشور این را نشان می‌دهد که افراد صاحب صلاحیت که می‌توانند مشکلات اقتصادی را حل کرده و در مسائل بین‌المللی توانمند حاضر شوند باید سر کار بیایند و این یعنی حماسه.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر ضعف به وجود بیاید امر حماسه را نیز تخریب می‌کند، روح ملی کشور ما امروز نیازمند این امر است.
لاریجانی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور نیز گفت: باید بپذیریم که امروز احتیاج به یک فضای باز در امر اقتصادی داریم. باید روحیه خدمتگزاری در کشور قوی باشد. هیچ وظیفه‌ای امروز مهم‌تر از خدمت به مردم نیست.
وی ادامه داد: اگر امروز مسئولان مشاهده می‌کنند که جوانان شغل ندارند باید فضای زمینه‌های کار برای آنها فراهم شود و تاکید مقام معظم رهبری برای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ نیز بر همین اساس بوده است.
رییس قوه مقننه با انتقاد به این‌که در زمینه تولید امروز دچار رکود هستیم، در عین حال به ظرفیت‌های بالای استان مازندران در این زمینه اشاره کرد و گفت: در زمینه صنعت به این استان کم‌توجهی شده است. محور کار استان مازندران باید محور تولید باشد.
لاریجانی با تاکید بر این‌که خدمت کردن باید آگاهانه باشد، در عین حال بر ضرورت توجه به وضعیت کشاورزان تاکید کرد و گفت: یکی از کارهای مهم جمهوری اسلامی این بود که به نقاط دوردست امکانات زیربنایی رساند، البته منابع محدود است ولی باید زمینه حضور مردم در اقتصاد را فراهم کرد و این همان چیزی است که با حرکت دولتی امکان‌پذیر نیست.
وی با تاکید بر این‌که باید کار دست مردم باشد و مردم تولیدگر باشند تا احساس کنند عنصر فعالی در سرنوشت خود هستند، ادامه داد: اگر مجلس اصرار دارد که اصلاحات اقتصادی باید از اصلاح تولید آغاز شود به همین دلیل است.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: باید فضایی به وجود آید که جوانان بدانند در چه رشته‌هایی می‌توانند وارد شده و سرمایه‌گذاری کنند. برای رخ دادن حماسه اقتصادی نیز باید تولید کشور رونق یابد و اشکالات رفع شود.
لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد عزت‌الله دامادی نماینده و شهردار سابق شهر ساری، گفت: حضور نخبگان شهر و آیات عظام در این جلسه نشان دهنده توجه آن مرحوم به یاد و مسلک روحانیت است.
وی با گرامیداشت یاد مرحوم علی کردان که یکی از مسئولان سابق از این استان بود، گفت: مرحوم کردان فرد زحمت‌کشی بود. ما باید همیشه از همه این افراد یاد کنیم.
کد مطلب: 27841
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *