۰
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۰

نسبت به پیامبر اعظم کم‌لطفی کرده‌ایم

پرویز پرستویی درباره اینکه ما مسلمانان به پیامبر اعظم (ص) کم لطفی کرده‌ایم و اینکه اگر ما به پیامبر نیاز داریم چرا اینقدر دیر به یاد ایشان افتاده‌ایم، سخن گفت.
نسبت به پیامبر اعظم کم‌لطفی کرده‌ایم
پرویز پرستویی بازیگر سینمای ایران با بیان این پرسش که «من می‌خواهم بپرسم که چرا می‌خواهیم جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص) را برگزار کنیم؟» درباره این جشنواره گفت: به نظر من اولین نکته مهم درک ارزش کار است. حساسیت جشنواره پیامبر اعظم(ص) به حساسیت جشنواره فجر نیست. جشنواره فجر یک جشنواره عمومی است اما جشنواره پیامبر اعظم(ص) خاص است.

وی ادامه داد: باید در این جشنواره موضوعات خاصی مطرح شود. آدم‌ها و فیلم‌سازان خاص باید در این جشنواره شرکت کنند. به طور کلی به نظرم با این طرح باید برخورد ویژه‌ای شود. حضور نام پیامبر(ص) اعتبار خاص دارد.

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: حالا بازمی‌گردم به سوال خودم پیامبر اعظم(ص) چه احتیاجی به برگزاری جشنواره دارد؟ آیا این نیاز به ما نمی‌گوید که ما نسبت به پیامبر اعظم(ص) کم لطفی کرده‌ایم. منظور از ما، مای مسلمانی است. مایی که ادعای خاص درباره این انسان بزرگوار داریم. به نظر من کم لطفی است. اگر هم احتیاج است که به پیامبر(ص) بپردازیم پس چرا این‌قدر دیر! من نمی‌خواهم جشنواره را زیر سوال ببرم اما این مسایل وجود دارد. یکی از این دو عاملی که من گفتم بیشتر نیست؛ یا تا قبل از این به جشنواره نیاز نداشتیم و چرا الان نیاز داریم. یا از اول نیاز داشتیم و چرا امروز به یاد آن افتادیم. در هر صورت این جشنواره شروع شده است، تجربه اول است. پس باید حالا حالاها یاد بگیریم. از جشنواره فیلم فجر چند دوره می‌گذرد و هنوز می‌بینیم که ایراداتی بر آن وارد است. هنوز کامل نشده است، پس این جشنواره باید حالا حالاها تجربه‌آموزی کند. توصیه من این است که عجله در کار نداشته باشیم. ایده‌ها و طرح‌های جدید پذیرفته شوند و مسئولان آن‌ها ‌را اگر لازم و مناسب بود اجرا کنند.

نخستین دوره جشنواره فرهنگی ـ هنری اهل بیت(ع) با عنوان «جایزه بزرگ پیامبر اعظم(ص)» به همت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و همکاری نهادهای فرهنگی و هنری برگزار می شود. این جشنواره در سه رشته فیلم کوتاه (در سه شاخه انیمیشن، داستانی و مستند)، فیلمنامه و تألیف و ترجمه کتاب به زبان انگلیسی (در دو شاخه سیره پیامبر و پاسخ به شبهات) برگزار خواهد شد و جوایز ارزنده و بی نظیری به نفرات برتر تعلق خواهد گرفت.
کد مطلب: 37421
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *