۰
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۵
روحانی در جلسه هیئت دولت:

امنیت لازمه رونق اقتصاد

رئیس جمهور گفت: مشاهده پدیده تكدی‌گری و اعتیاد در شهرهای كشور زیبنده ایران اسلامی نیست.
امنیت لازمه رونق اقتصاد
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی امروز در جلسه هیات دولت با تشكر از تلاش وزارت كشور، شورای امنیت و دستگاه‌های مسئول برای تامین امنیت كشور با وجود نا امنی‌های رایج در كشورهای اطراف، گفت: ارتقای سطح امنیت لازمه تحقق اهداف دولت، رونق اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی و آرامش اجتماعی است.

رئیس جمهور که در پی ارائه گزارش وزارت كشور در خصوص وضعیت امنیتی كشور به هیات وزیران صحبت می کرد، اظهار داشت: مشاهده پدیده تكدی‌گری و اعتیاد در شهرهای كشور زیبنده ایران اسلامی نیست.

رییس جمهور از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، وزارت كشور، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و مسئولین محلی خواست تا پاكسازی چهره شهرها از این پدیده ناهنجار اجتماعی را با جدیت دنبال كنند و شناسایی و مقابله با شبكه‌های گرداننده این ناهنجاری‌ها را در اولویت ماموریت‌های دستگاه‌های مسئول قرار دهند.

گفتنی است گزارش وزارت كشور در خصوص وضعیت امنیتی كشور به بررسی مواردی از قبیل روند وقوع جرایم، وضعیت جرم در سال جاری در مقایسه با سال های گذشته، جغرافیای جرم، وضعیت مقایسه‌ای انواع جرایم و تدابیر پیشگیرانه از وقوع و مقابله با جرایم موجود اختصاص داشت.

سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این جلسه، طی گزارشی به بررسی عملكرد اجرایی مدیریت سبز در دستگاه های دولتی پرداخت.

در این گزارش عملكرد دستگاه‌ها بر مبنای صرفه‌جویی در مصرف آب، برق، سوخت و كاغذ به ترتیب براساس شاخص كاهش ۱۰ درصد، ۵ درصد، ۱۵ درصد و ۳ درصد در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ مورد بررسی قرار گرفت و كارنامه هر دستگاه از جهت میزان صرفه‌جویی در هر یك از موارد ارائه شد.

همچنین در این جلسه هیات دولت، مساله آب و مدیریت منابع آبی كشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه نیز تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی به تصویب هیات وزیران رسید.

هیات وزیران آیین نامه اجرایی تبصره (۳) قانون نقل و انتقال حق بیمه یا بازنشستگی را بررسی و موادی از آن را اصلاح كردند.
کد مطلب: 42084
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *