۰
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۶
سلسله جبال يحيي سد راه قهرماني

پيش بازي ذوب‌آهن ـ پرسپوليس

اولين بازي نيمه نهايي جام‌حذفي با بازي دو تيم پرسپوليس ـ ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادي و ساعت 15:15 روز پنجشنبه برگزار مي‌ شود.
پيش بازي ذوب‌آهن ـ پرسپوليس
برای یحیی گل‌محمدی که با بارانی بلند و شال زرشکی رنگ ماه ها تلاش کرده دل هواداران پرسپولیس را ببرد، مسابقه فردا فرصتی برای اثبات این مدعاست که محمد رویانیان در جانشینی علی دایی به جای او اشتباه بزرگی انجام داده است. یحیی پارسال در مسابقات روبه‌رو مقابل پرسپولیس تسلیم نشد و امسال در یکی از حساس ترین بازی های فصل در تهران دوباره میهمان تیمی است که تثبیت خود به عنوان یک سرمربی موفق را به آن مدیون است.

امیدواری های درخشان
بعد از یک نیمه امیدوارکننده مقابل نفت‌تهران حمید درخشان با اعتماد به نفس پا به مسابقه ای می‌ گذارد که برای او حساسیتی به اندازه دربی دارد. مربی شکست ناپذیر قرمزها در دربی که با پیروزی به موقع در این مسابقه خود را تا آخر فصل بیمه کرد، در آستانه یک آزمون مهم و جدی، مسابقه ای که شاید اگر با پیروزی پرسپولیس به پایان برسد، کسب یک جام توسط این تیم را تا حد زیادی تضمین کند. پرسپولیس امسال یک بار در آزادی ذوب‌آهن را شکست داده و امیدوار است بتواند دوباره به این هدف برسد، هدفی که البته به سادگی حاصل نمی‌ شود. آنها که مجوز حضور هوادارانشان در این بازی را به دست آورند، با ساز و برگ کامل به میدان خواهند رفت. اگرچه غایب هایی دارند که نبودشان می‌ تواند برای درخشان دردسر درست کند اما با نمایش جوان ها در نیمه دوم بازی نفت، به حمید درخشان هم اثبات شد که از دست دادن یکی، دو بازیکن متوسط اما ثابت فاجعه بزرگی نیست. سرمربی پرسپولیس البته در بازی فردا با احتیاط بیشتری پا به میدان خواهد گذاشت، بخصوص که آنها محسن بنگر مدافع وسط اصلی این فصل خود را در اختیار ندارند.

ذوب شگفت انگیز
یحیی گل‌محمدی تنها پرسپولیسی سابق ذوب‌آهن نیست. به جز او قاسم دهنوی و محسن مسلمان هم سابقه پرسپولیسی دارند. اگرچه در جمع قرمزها چندان کامیاب نبودند. ذوب‌آهن در ترکیب خود بازیکنان شاخص دیگری هم دارد. مثلا مسعود حسن زاده که البته در بازی فردا غایب است، قاسم حدادی فر، کارلوس سانتوس. آنها بازیکنان جوانی مثل قنبری، ایمانی، محمدی، تبریزی، مظاهری و ... دارند که در چند هفته گذشته پیروزی های متعددی برای تیمشان به ثبت رساندند. در عین حال نقطه قوت این تیم کادرفنی باتجربه ای است که به اندازه تمام فصل انگیزه دارد. یحیی که از حرف های حمید درخشان در دوران سرمربیگری اش در پرسپولیس دلخور شده خیلی دوست دارد پاسخ آن حرف ها را با یک برد، بدهد.

پیش‌بینی
اگر هواداران پرسپولیس برای تشویق تیمشان به ورزشگاه آزادی بیایند، شرایط برای کسب پیروزی مهیاتر خواهد شد. پرسپولیس باید به این بازی به چشم فینال و آخرین بازی فصل نگاه کند و نتیجه بگیرد. اگرچه ذوب‌آهن با سبک بازی با حوصله و مرموزش یک خطر جدی است.
کد مطلب: 43353
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *