۰
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۰۸

نخست‌وزیر هند از دیدار با رهبر معظم انقلاب گفت

نخست وزیر هند که برای شرکت در اجلاس غیر متعهد‌ها به ایران سفر کرده و در حاشیه این اجلاس با رئیس جمهور و رهبر معظم انقلاب هم دیدار نموده بود، در مصاحبه با نشریات هندی، جزییاتی از این دیدار‌ها را منتشر کرده است.
 او درباره دیدارش با رهبر انقلاب به «هندو تایمز» گفته است: تصدیق می‌کنم که بسیار شگفت‌زده شدم، هنگامی که تسلط و علاقه رهبر انقلاب اسلامی ایران نسبت به مسائل هند را شنیدم؛ این نخستین دیدار یک مقام هندی با رهبر انقلاب اسلامی ایران از یازده سال پیش تاکنون بوده است.

نخست‌وزیر هند ادامه می‌دهد: بسیار مشتاق شدم وقتی ایشان درباره تنوع بسیار قومی و دینی در هند سخن گفت و این گونه ابراز کرد که هند می‌تواند با بهره‌گيري از چنین ظرفیتی، در دستیابی به اهداف ملی خود موفق باشد، البته رهبر انقلاب اسلامی افزودند: لازم است این کشور تساهل و تحمل بیشتری نسبت به دیگر ادیان و اقوام داشته باشد.

ناگفته نماند که هند از دیرباز، یکی از نقاطی است که به شدت پذیرای فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی بوده و ارتباط فرهنگی ایران و هند تا پیش از تسلط انگلیسی‌ها بر این کشور در اوج شکوفایی بود.

حضور مسلمانانی در این کشور که دل در گرو انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) دارند، نیز به نوعی بعد دیگری از پیوند فرهنگی ایران با این کشور را در سالیان اخیر نشان می‌دهد.

در این باره باید گفت، گویا مزیت‌های اقتصادی که هم‌اکنون میان ایران و هند هست، اگر بر ارزش‌های فرهنگی پذیرفته شده هر دو جامعه استوار شود، می‌تواند پایا‌تر و ماندگار از هر رابطه‌ای دیگر باشد.

همچنین ذکر این مهم لازم است که نخست‌وزیر هند در روزهای اخیر، در صدر هیأتی چند صد نفره برای شرکت در اجلاس کشورهای جنبش عدم تعهد به تهران سفر و با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور دیدار و تبادل نظر کرده بود.
 
کد مطلب: 5105
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *