۰
سه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا در گفت و گو با «مردم‌سالاری آنلاین» مطرح کرد:

برخورد شدید با توقف در جایگاه پارک خودروی معلولان

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا تأکید کرد: توقف در جایگاه پارک خودروی معلولان با هدف حفظ حقوق شهروندی در زمره شدیدترین نوع تخلفات ساکن قرار گرفت.
برخورد شدید با توقف در جایگاه پارک خودروی معلولان
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا تأکید کرد: توقف در جایگاه پارک خودروی معلولان با هدف حفظ حقوق شهروندی در زمره شدیدترین نوع تخلفات ساکن قرار گرفت.
سرهنگ احمد کرمی اسد در گفت‌وگو با «مردم‌سالاری آنلاین» از برخورد قانونی با رانندگان متخلفی که قانون منع توقف خودرو در جایگاه پارک ویژه معلولان را رعایت نمی‌کنند خبر داد و گفت: این نوع تخلف با صدور کد جریمه مخصوص، در فهرست شدیدترین تخلفات  ساکن قرار گرفت.
وی مبلغ جریمه توقف خودرو در جایگاه پارک ویژه معلولان را در کلانشرها 400 هزار ریال، در شهرهای کوچک 300 هزار ریال و در مناطق روستای 100 هزار ریال دانست و افزود: این اقدام بنا به دستور دستور رئیس پلیس راهور و در اجرا می‌شود.
کرمی اسد بیان کرد: پیش از این همه تخلفات ساکن با یک کد تخلف واحد ثبت می‌شد که در اقدام اخیر پلیس راهور، تخلف توقف خودرو در جایگاه پارک معلولان و جانبازان سیستم اجراییات دارای کد جریمه مجزا شده، به‌صورت ویژه ثبت و مورد برخورد قانونی قرار می‌گیرد و در همه جای کشور قابل ارائه گزارش است.
کرمی اسد کد جریمه مذکور را ابزار کارایی در شناسایی تخلفات، احصای حقوق جامعه هدف، رصد عملکرد استان‌ها و برخورد کارکنان پلیس راهور سراسر کشور برای توجه به حقوق شهروندی معلولان و جانبازان دانست و ادامه داد: پیش از این معلولان و جانبازان در قبال پارک خودرو در جایگاه مخصوص خودروهای خود قادر به انجام هیچ کاری نبودند و تابلوی نصب شده در این جایگاه‌ها فاقد حاکمیت در این خصوص بود.
رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا همچنین از ارسال نامه‌ به همه استان‌های کشور در راستای نیازسنجی معابر، نصب تابلوهای جدید، ساماندهی تابلوهای فعلی و خط‌کشی محدوده تابلو سخن گفت و با بیان این مطلب که رعایت قانون مذکور منوط به حساسیت کارکنان راهور در تمام استان‌ها است، اضافه کرد: همکاران پلیس راهور باید نسبت به این تخلف حساسیت داشته باشید و با مشاهده تخلف مربوطه بلافاصله نسبت به اعمال قانون اقدام کنند تا این مشکل در آینده‌ای نزدیک رفع شود.
وی در ادامه گفت: به زودی یک پل ارتباطی بین مجموعه پلیس راهور با شهروندان معلول و جانباز برای دریافت گزارش تخلفات به‌صورت در لحظه راه‌اندازی خواهد شد.
رقیه بابائی- خبرنگار حوزه معلولان
 
کد مطلب: 90993
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *