۰
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۱

نامه ترامپ به اون، تحویل داده شد

نامه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در حاشیه نشست روز شنبه وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آسه آن) تحویل وزیر خارجه این کشور شد .
نامه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در حاشیه نشست روز شنبه وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا (آسه آن) تحویل وزیر خارجه این کشور شد .
به گزارش ایرنا از رسانه های آسیایی سونگ کیم دیپلمات ارشد آمریکایی و سفیر واشنگتن در فیلیپین که مایک پمپئو وزیر امور خارجه را در اجلاس آسه آن همراهی می کند این نامه را به ری یونگ هو وزیر امور خارجه کره شمالی پس از آنکه پمپئو و ری در جریان نشست امروز وزیران خارجه آسه آن، با یکدیگر دست دادند، تحویل داده شد .
سفیر آمریکا در فیلیپین یکی از اصلی ترین افراد در برگزاری گفت وگوهای کیم- ترامپ در سنگاپور بود.
طبق گزارش شبکه تلویزیونی خبر آسیا ، پمپئو به همتای کره شمالی خود گفت باید به زودی با یکدیگر گفت و گو داشته باشیم و ری نیز در پاسخ به وزیر امور خارجه آمریکا به انگلیسی روان پاسخ داد موافقم.
وزیران خارجه آمریکا و کره شمالی که هردو در اجلاس وزیران خارجه آسه آن در سنگاپور حضور دارند تاکنون دیدار رسمی نداشته اند.
اجلاس وزیران امور خارجه کشور های جنوب شرق آسیا( آسه آن) از روز دوشنبه هفته گذشته در سنگاپور در حال برگزاری است.
وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در صدر هیاتی دیپلماتیک برای شرکت در اجلاس آسه آن وارد سنگاپور شد.
در مصاحبه مطبوعاتی امروز خود اعلام کرد پیونگ یانگ بر خلاف تعهد کیم جونگ اون همچنان برنامه تسلیحاتی خود را ادامه می دهد و بنابراین آمریکا به فشار های خود برای پایبندی کره شمالی به این تعهد به فشار های دیپلماتیک و اقتصادی خود ادامه می دهد.
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از کشور های آسه آن و سایر کشورهای جهان خواست تا تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی را همچنان حفظ کند.
رسانه های غربی پیشتر هدف از سفر پنج روزه پمپئو را به سه کشور جنوب شرق آسیا به ویژه اجلاس آسه آن در سنگاپور را همراه کردن متحدان واشینگتون علیه کره شمالی دانستند.
پمپئو پیش از سفر به سنگاپور به مالزی سفر کرد و با ماهاتیر محمد نخست وزیر این کشور دیدار و گفت و گوی کوتاهی داشت. مقصد سوم پمپئو در جنوب شرق آسیا اندونزی است که این سفر پس از پایان اجلاس وزیران امور خارجه آسه آن آغاز می شود.
کنگره آمریکا هفته گذشته گزارشی را منتشر کرد که بر اساس آن کره شمالی برخلاف توفق نامه کیم_ترامپ در خرداد ماه گذشته همچنان برنامه تسلیحات هسته ای خود را ادامه می دهد.
کره شمالی براساس توافقنامه سنگاپور متعهد به خلع سلاح هسته ای شده است.
کد مطلب: 91641
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *