۰
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۵
رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور مدعی شد:

رشد۵۰ درصدی صنعت گردشگری

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: با برنامه ریزی های انجام شده رشد صنعت گردشگری در کشور به ۵۰ درصد خواهد رسید.
ˈسیدحسن موسویˈ شامگاه پنجشنبه درمراسم افتتاح ششمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در گرگان افزود: اگر به این میزان رشد دست یابیم، یک رکورد بی سابقه به ثبت خواهد رسید که در این خصوص همه همکاران و مدیران استانی با قدرت باید تدابیر و برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

به گفته وی، امروز در شرایطی که استکبار جهانی، فشار می آورد تا نقشه های شوم خود را به گونه های مختلف، برای تحریم ایران، به اجرا برساند، ما سعی داریم تا برنامه های دشمن را با جذب گردشگر، خنثی کنیم.

وی با اشاره به حوزه صنایع دستی نیز گفت: در این حوزه در مجموع برنامه ریزی کرده ایم تا صادرات به رشدی ۳۰۰ درصدی برسد که

حمایت از صنعتگر و تولید کننده محصولات صنایع دستی در دستور کار و برنامه های جدی قرار دارد.

معاون رئیس جمهوری افزود: استان گلستان از این دستاورد بزرگ در برنامه های سال جاری ، سهم بسزائی خواهد برد.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت جهانی برخی آثار گفت: هر اثر ملی که ثبت جهانی می شود افتخار هر ایرانی در سراسر جهان است و آنان که به هر دلیل در برابر روند ثبت جهانی یک اثر ملی چالش ایجاد می کنند هویت، غیرت و تعصب ایرانی را زیر سوال می برند.

به گفته موسوی، پس از ثبت جهانی برج قابوس گنبد، هم اکنون نوبت ثبت جهانی دیوار تاریخی گرگان است که همه سعی و تلاش خود را در این زمینه انجام خواهیم داد.

ششمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین از ۱۳ تا ۱۶ مهر ماه ۱۳۹۱ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان گلستان درگرگان از ساعت۱۶ تا ۲۲ آماده بازدید علاقه مندان خواهد بود.
کد مطلب: 9418
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *