۰
چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۸

خطوط هوایی هند، سرخط رسانه ها

گاردین نوشت: در سال جاری خطوط هوایی هند به دلیل مواجه شدن با اتفاقات مختلف سر خط اخبار سراسر دنیا بوده است.
گاردین نوشت: در سال جاری خطوط هوایی هند به دلیل مواجه شدن با اتفاقات مختلف سر خط اخبار سراسر دنیا بوده است.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از این رسانه ، خطوط هوایی هند در سال جاری با وقایع زیادی رویرو بوده است بطوریکه امنیت پرواز آنها زیر سوال رفته است.
در تازه ترین این اتفاقات، یک مسافر در پرواز هندی 'ایندیگو' که تحت تاثیر مشروبات الکلی بود، پس از تلاش برای ورود به کابین خلبان برای شارژ تلفن همراه خود، توسط خدمه پرواز به پلیس فرودگاه تحویل داده شد.
به نقل از گاردین، این مسافر مست و عصبی، هنگامی که هواپیما در حال آماده شدن برای پرواز از بمبئی به کلکته بود، تلاش کرد تا به زور وارد کابین خلبان شود تا تلفن همراه خود را شارژ کند.
به گفته سخنگوی هواپیمایی 'ایندیگو'، این مسافر به دلیل نقص امنیت پرواز به بیرون از هواپیما رانده شد. گزارشات حاکی از این است که این مرد 35 ساله پس از بازجویی توسط پلیس، آزاد شد.
به گفته پلیس، او مست بوده و درخواست ورود به کابین خلبان برای شارژ تلفن همراه خود را داشته و به غیر از این اتهام دیگری به وی وارد نیست.
ماه ژاویه امسال نیز دو خلبان هواپیمای جت به زمین بازگردانده شدند زیرا در طول پرواز از کابین خلبان بیرون آمده و با یکدیگر به مشاجره و نزاع پرداختند.
20 سپتامبر نیز، یک اشتباه در کابین خلبان باعث شد تا 30 نفر از مسافرین پرواز دچار خونریزی گوش و بینی شوند، زیرا خدمه پرواز فراموش کرده بودند تا کلید تنظیم فشار دمای داخل هواپیما را فعال کنند. پنج نفر از این افراد به بیمارستان منتقل شدند و به گفته پزشک دچار نقص شنوایی شدند که روند بهبودی آنها 10 روز طول خواهد کشید.
دو روز بعد از این حادثه نیز فردی که اولین بار بود با هواپیما مسافرت می کرد، در اواسط پرواز شوک بزرگی به مسافران وارد کرد زیرا تلاش می کرد تا در هواپیما را باز کند، ظاهرا آن را با در دستشویی اشتباه گرفته بود؛ خوشبختانه به دلیل فشار داخل کابین در باز نشده بود.
بازار حمل و نقل هوایی هند طی دهه های گذشته، نشان از افزایش شش برابری تعداد مسافران این پروازها دارد؛ دلیل این افزایش رشد اقتصادی طبقه متوسط و استفاده آنها از پروازهای ارزان و راحت است، بسیاری از آنان برای اولین بار است که پرواز را تجربه می کنند.
کد مطلب: 94689
برچسب ها: هند
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *