۰
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۴
کواکبیان در دومین نشست بین المللی پارلمان ها برای قدس در استانبول:

رژیم صهیونیستی در مقابل نسل جوان و بیدار فلسطین مستاصل شده است

عضو کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی در مقابل این نسل جوان و بیدار فلسطین که با دست خالی و با هوا کردن بادبادک و بالن، به مبارزه با اشغالگران قدس برخاسته اند مستاصل شده است.
رژیم صهیونیستی در مقابل نسل جوان و بیدار فلسطین مستاصل شده است
 عضو کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی در مقابل این نسل جوان و بیدار فلسطین که با دست خالی و با هوا کردن بادبادک و بالن، به مبارزه با اشغالگران قدس برخاسته اند مستاصل شده است.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مصطفی کواکبیان، عضو کمیته حمایت از انتفاضه فلسطین در دومین نشست بین المللی پارلمان ها برای قدس در استانبول به ایراد سخنرانی پرداخت. متن سخنرانی به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سبحان الذی أسرى بعبده لبلا من المسجد الحرام إلى المسجد الأقصى الذی بارکنا حوله لنریه من آیاتنا إنه هو السمیع البصیر (صدق الله العظیم)
السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
در ابتدا مایلم از مسئولین و مقامات محترم کشور دوست و برادر ترکیه بویژه پارلمان این کشور بخاطر برگزاری این نشست مهم دعوت بعمل آمده از هیات جمهوری اسلامی ایران تشکر نمایم و از اینکه در جمع دوستان و حامیان قدس حضور دارم اظهار خرسندی می کنم.
اهمیت موضوع قدس برای جهان اسلام و افکار عمومی جهان بگونه ای است که ما اخیرا در کمتر از یک ماه شاهد تصویب پانزده قطعنامه و بیانیه در سازمان ملل در حمایت از فلسطین، حقوق مشروع ملت فلسطین و قدس شریف بودیم . همچنین اخیرا سی دومین همایش بین المللی هفته وحدت در تهران با شعار قدس محور وحدت امت با مشارکت بیش از سیصد شخصیت جهان اسلام برگزار گردید و در بیانیه پایانی بر ضرورت حمایت همه جانبه از قدس شریف و حقوق ملت فلسطین تاکید شد.
مقاومت و پایداری ملت فلسطین جهت احقاق حقوق مشروع خود موجب شده است که امروز افکار عمومی علی رغم گذشت هفتاد سال از اشغال سرزمین مقدس فلسطین خودآگاهانه و خود جوش با ایجاد جنبش هایی همانند تحریم کالاهای شهرک نشین ها با پایمال شدن حقوق مشروع ملت فلسطین، تداوم غصب و اشغال قدس شریف و انتقال سفارت آمریکا و هر کشور دیگری به قدس و تشکیل دولت قومی و نژاد پرست صهیونیسم در قدس مقابله نمایند.
آمریکا بویژه دولت انحصار طلب ترامپ و رژیم صهیونیستی باید بفهمند قدرتی که مسلمین اعم از قدرت های مادی و قدرت های معنوی و جمعیت میلیاردی مسلمین و پشتوانه خدایی که دارند، از قدس به عنوان قبله اول مسلمین و سرزمین معراج پیامبر اکرم (ص ) حمایت می کنند .
امام خمینی رحمه الله علیه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در اولین فرصت سفارت رژیم صهیونیستی در تهران را تبدیل به سفارت فلسطین نمودند ، همچنین هفته آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس تعیین فرمودند که ان شالله تا آزادی قدس این حرکت جهانی با مشارکت ملت های جهان تداوم خواهد داشت و نیز فرمودند اگر مسلمین مجتمع بودند، هر کدام یک سطل آب به اسراییل می ریختند آن را سیل می برد.
باید به دولت های عالم ثابت کنیم که اسلام شکست بردار نیست و قدس فقط به فلسطین تعلق ندارد ، بلکه قدس به جهان اسلام تعلق دارد و دفاع و حمایت از آن واجب است . ابرقدرت ها باید بفهمند که دیگر نمی توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. امروز جوانان فلسطین و جوانان مقاومت با برگزاری تظاهرات بازگشت به عنوان یک حق مسلم و مشروع، عزم و اراده قوی خود را برای بازگشت به سرزمین مادری و آزادی قدس شریف به منصه ظهور گذاشته اند.
رژیم صهیونیستی در مقابل این نسل جوان و بیدار فلسطین که با دست خالی و با هوا کردن بادبادک و بالن، به مبارزه با اشغالگران قدس برخاسته اند مستاصل شده است.
صهیونیست ها و دولت آمریکا با بی توجهی به قطعنامه های سازمان ملل، درخواست های جامعه جهانی، و قدرت های بزرگی مثل چین، روسیه و اتحادیه اروپا و به رغم گذشت ۱۰۰ سال از اعلامیه بالفور، به دنبال بالفور جدیدی به نام معامله قرن هستند.
در حالیکه دولت آمریکا با خروج از پیمان بین المللی برجام و اعمال تحریم های ظالمانه از جمهوری اسلامی ایران به علت حمایت از مقاومت و فلسطین انتقام می گیرد ، رژیم صهیونیستی نیز با محاصره ۱۲ ساله غزه و اعمال تحریم علیه ملت مظلوم غزه، از ملت فلسطین به علت مطالبه حقوق خود انتقام می گیرد.
بعد از اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و صهیونیست ها به روند یهودی سازی قدس و ساخت شهرک های صیهونیست نشین شدت داده اند و دست به تخریب مسجد الاقصی به بهانه انجام عملیات حفاری زده اند و به جولان اشغالی سوریه و مزارع شبعا اشغالى لبنان و کرانه باختری فلسطین طمع نموده اند، در صورت تداوم سکوت در مقابل این اقدام رئیس جمهور آمریکا و تصرفات صهیونیست ها در تغییر ماهیت قدس ، خطرات زیادی اتفاق خواهد افتاد.
تصمیم آمریکا اهانت به میلیونها مسلمان و مسیحیان و احساسات آنهاست ، چرا که آنها در این شهر صاحب تاریخ و فرهنگ بوده و اماکن مقدس آنها در آنجا قرار دارد.
ترامپ نه به کسی احترام می گذارد و نه به اراده بین المللی اعتقاد دارد و امروز تلاش می کند تا مقاومت ملت فلسطین را با تهدید ، تحمیل خواسته ها خود و قطع کمک ها در هم بشکند.
دولت و ملت ایران همانگونه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است ، دفاع از مستضعفان جهان بویژه ملت فلسطین را وظیفه خود می داند و بی تردید برگزاری اینگونه همایش ها در همه کشورهای اسلامی می تواند به تحقق اهداف و حقوق مشروع ملت فلسطین کمک نماید. همچنین مجالس کشورهای اسلامی همانند مجلس شورای اسلامی می توانند با تصویب مصوبه ای تحت عنوان قدس پایتخت ابدی فلسطین، با اقدام آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و مصوبه کنست رژیم صهیونیستی مقابله نمایند.
 
کد مطلب: 99306
برچسب ها: مصطفی کواکبیان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *