۰
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۵
توریست‌ها به فستیوال هنرهای رزمی کیش آمده بودند

فستیوالی با خروجی صفر برای ورزش کشور

در فستیوال ورزشهای رزمی کیش،تعداد شرکت کنندگان خارجی بسیار کمتر از میزان پیش بینی شده بود
در فستیوال ورزشهای رزمی کیش،تعداد شرکت کنندگان خارجی بسیار کمتر از میزان پیش بینی شده بود

فستیوال هنرهای رزمی کیش هیچ خروجی برای ورزش کشور نداشت و تنها فایده آنها صرف چند صد میلیون تومان پول بیت‌المال بود تا به این ترتیب فدراسیون ورزش‌های رزمی بازهم در برگزاری این فستیوال نمره قبولی نگیرد.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، برای چندمین بار در طول سال‌های اخیر فستیوال هنرهای رزمی در جزیره کیش برگزار شد که همچون دوره‌های قبل هیچگونه بازدهی برای ورزش ایران به دنبال نداشت.
چند کشور به جای ۵۰ کشور
حدود ۷ ماه قبل از برگزاری این فستیوال کنفرانس خبری مربوطه برگزار شد که طی آن سرپرست آن روزهای فدراسیون ورزش های رزمی و رئیس کنونی اعلام کرد که بیش از ۵۰ کشور جهان برای شرکت در این فستیوال اعلام آمادگی کرده‌اند که البته ممکن است تعداد تیم‌های متقاضی با افزایش هم روبرو شود. این اتفاق اما در فستیوال اخیر نیفتاد و تعداد تیم‌های خارجی به زور به ۱۰ تیم می‌رسید!
حضور افغانستان با ۳ تیم
براساس گفته‌های خبرنگاران حاضر در کیش برای شرکت در فستیوال اخیر، تیم‌های همیشه حاضر یعنی افغانستان،عراق و پاکستان حضور داشتند و جالب اینکه مثلا از کشور افغانستان ۳ تیم به کیش آمده بودند!
اگر ایرانی‌ها نبودند...
حضور تیم‌های همیشه حاضر در تورنمنت‌های اینچنینی مورد اشاره رئیس فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ فو نیز قرار گرفته است. «ابوالفضل حیدریان» در گفت‌وگو با سایت فدراسیونش گفته: «در استایل (بخش) خاصی که ما در آن شرکت داشتیم، ۱۶ ورزشکار از کشورهای اردن، پاکستان، عراق و روسیه حضور داشتند و اگر تیم‌های خارجی در این رقابت‌ها حاضر نمی‌شدند، معلوم نبود مسابقات چه سرانجامی پیدا می‌کرد...»
تاسیس فدراسیون من درآوردی
یکی از نکات عجیب در فستیوال کیش تاسیس تشکیلاتی من‌درآوردی به نام «فستیوال جهانی پیشکسوتان هنرهای رزمی» بود. البته پیش از این نیز از رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی چنین ابداعاتی را شاهد بودیم. وی دو سال قبل نیز فدراسیونی به نام فدراسیون جهانی فستیوال هنرهای رزمی

در شرایطی که وزارت ورزش و جوانان با مشکل مالی روبه روست و حتی بودجه‌های مصوب فدراسیون‌هایش را نیز به طور تمام و کمال پرداخت نکرده، برگزاری فستیوال هنرهای رزمی در کیش با مخارج چند صد میلیونی چه توجیهی دارد
تاسیس کرد و خودش هم رئیس آن شد! حالا هم نوبت به تشکیل مجموعه‌ای عجیب شد به نام فدراسیون جهانی پیشکسوتان هنرهای رزمی و اصلا معلوم نیست با چه هدفی تاسیس شده است. به قول یکی از اساتید رزمی احتمالا در این فدراسیون «جکی‌چان» و «جت‌لی» هم حضور خواهند داشت!
سفر بحث برانگیز تیم گرجستان با مربی ایرانی‌
علاوه بر حضور تیم‌های نه چندان مطرح در این فستیوال باید به سفر تیم گرجستان اشاره کرد که با هدایت یک مربی ایرانی به نام «مسعود جعفری» در فستیوال کیش حضور یافتند؛ همان مربی‌ای که فدراسیون ووشو وی را به دلیل تخلفات مختلف ممنوع الفعالیت کرده بود. عجیب‌تر اینکه اعضای این تیم ووشو کار بودند. در حالی که رشته ووشو در این فستیوال حضور نداشت.
توریست‌های خارجی به جای مایک‌تایسون
۷ ماه قبل و در کنفرانس خبری فستیوال کیش بود که رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی از دعوت چند چهره صاحب نام هنرهای رزمی جهان از جمله «مایک‌تایسون» قهرمان بوکس حرفه‌ای‌ جهان به کشورمان خبر داد اما در فستیوال اخیر نه تنها خبری از تایسون نبود بلکه به غیر از چند تیم خارجی و همراهان فراوانشان میهمان خارجی دیگری در این رویداد حضور نداشتند.
شوی تبلیغاتی یا...؟!
در شرایطی که وزارت ورزش و جوانان با مشکل مالی روبه روست و حتی بودجه‌های مصوب فدراسیون‌هایش را نیز به طور تمام و کمال پرداخت نکرده، برگزاری فستیوال هنرهای رزمی در کیش با مخارج چند صد میلیونی چه توجیهی دارد؟ سفر چند تیم خارجی که اکثرا از کشورهای همسایه بودند آن هم با اعضای خانواده و همراهان چه مقدار نفع برای ورزش کشور به دنبال داشت؟ البته از آنجا که رئیس فدراسیون ورزش‌های رزمی ارتباط خوبی با دولت و همچنین برادر رئیس‌جمهور دارد هزینه‌ های این فستیوال از منابع مختلف تامین شد اما حقیقتا تنها دستاورد این فستیوال یک کار بزرگ تبلیغی برای رئیس‌ فدراسیون و همکارانش و البته چند روز سیاحت و گردش در جزیره زیبای کیش برای میهمانان خارجی بود!

کد مطلب: 12380
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *