۰
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۹
مشکلات اینترنت، بیماران را در داروخانه‌ها و مراکز درمانی سرگردان کرده است

درماندگی درمان با کندی اینترنت!

این روزها همه کاربران اینترنت با مشکل کاهش سرعت، کندی یا قطعی مواجه هستند و دسترسی به یک اینترنت امن و پرسرعت به یک معضل جدی تبدیل شده است.
درماندگی درمان با کندی اینترنت!
گروه اجتماعی- محمد سیاح: این روزها همه کاربران اینترنت با مشکل کاهش سرعت، کندی یا قطعی مواجه هستند و دسترسی به یک اینترنت امن و پرسرعت به یک معضل جدی تبدیل شده است. یکی از بخش‌هایی که از این معضل، آسیب زیادی دیده بخش بهداشت و درمان است که با توجه به الکترونیکی شدن نسخه‌ها، بیماران، مراکز درمانی و داروخانه‌ها را با مشکل جدی مواجه کرده است.برخلاف هر آنچه که مسئولان وزارت ارتباطات و راس آنها وزیر ارتباطات از جایگاه بالای ایران در رده بندی اینترنت بین سایر کشورهای جهان می‌گویدن؛ سرعت اینترنت در ایران به شدت با مشکل مواجه است و اختلالات مداوم، کاهش سرعت و کندی و قطعی باعث شده تا همه کسب و کارها با مشکل جدی مواجه شوند.
در راس همه کسانی که در استفاده از اینترنت دچار مشکل شده اند، بیماران و مراکز درمانی و بهداشتی و داروخانه‌ها هستند؛ این مشکل از اینجا شروع می‌شود که با توجه به الکترونیکی شدن نسخه‌ها و بیمه‌ها؛ اختلال مداوم در اینترنت و زیرساخت‌ها باعث سردرگمی مردم و این مراکز شده است.گاهی در مراکز درمان قطعی یا کندی اینترنت، باعث معطلی بیماران و پزشکان در ثبت روند درمان و دارو و حتی دسترسی به سوابق بیمه افراد می‌شود و گاهی در داروخانه‌ها قطعی و کندی باعث معطلی بیماران در دریافت دارو! حال اگر بیمار بدحال منتظر دارو باشد که وضعیت وخیم تر هم خواهد شد چراکه همراهان بیمار با دیدن وضعیت بد بیمار و عدم دسترسی به دارو با عوامل داروخانه یا درمانی درگیر هم می‌شوند که نمونه‌های زیادی از این درگیری‌ها را شاهد بوده‌ایم.
بدون زیرساخت، پیش به سوی آینده!
الکترونیکی شدن نسخ و بیمه‌ها در ظاهر اتفاق خوبی است که می‌تواند بعضا از سوءاستفاده‌های احتمالی از نسخه‌های پزشکی جلوگیری کرده و نظارت بر نسخه نویسی را افزایش دهد، اما این تصمیم با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم که اینترنت مطمئن و پرسرعت را شامل می‌شود،  باعث بروز مشکلات جدی در این زمینه شده است.
هر چند که مهدی سالم، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزودن ۴۰۰ گیگ به پهنای باند اینترنت بین‌الملل کشور برای جبران قطعی فیبر در پی جنگ اوکراین خبر داده ولی همچنان مشکل کندی اینترنت ادامه دارد و این رویه به معضلی برای کاربران تبدیل شده است!
مهدی زارعی، رئیس شورای عالی داروخانه‌های انجمن داروسازان ایران با اشاره به سرگردانی بیماران در داروخانه‌ها و مراکز درمانی به دلیل سرعت کم اینترنت، گفت: «بدون فراهم کردن زیرساخت‌های لازم اصرار بر اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی به صورت ناقص دارند، در این شرایط حداقل انتظار این است که برای در دسترس بودن اینترنت پرسرعت و اصلاح نرم افزارهای سازمان‌های بیمه‌گر، فکر اساسی کنند.»
او اضافه کرده است: «سرعت کم اینترنت طی چند هفته گذشته ارایه خدمات دارویی به بیماران را با مشکلات جدی روبرو کرده و موجب سرگردانی بیماران در داروخانه‌ها و مراکز درمانی شده است.»
زارعی با بیان اینکه در عین حال مشکلات ساختاری نرم افزارهای سازمان‌های بیمه گر هم  مزید بر علت شده است، گفت: «باتوجه به اینکه دولت بدون فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم اصرار بر اجرای نسخه نویسی الکترونیکی  به صورت ناقص دارد، حداقل انتظار این است که برای در دسترس بودن اینترنت پرسرعت و اصلاح نرم افزارهای سازمان‌های بیمه گر فکر اساسی کند و اینترنت پرسرعت در اختیار کادر درمان بگذارد تا بتوانند به بیماران خدمات لازم ارایه کنند. روند  فعلی موجب  آسیب‌های جبران ناپذیری به ارائه خدمات دارویی به بیماران می‌شود.»
وعده‌های بی‌پایان
تامین دارو به خودی خود برای مردم به یک معضل جدی تبدیل شده چراکه قیمت آن هر روز در حال افزایش و پوشش بیمه ای در حال کاهش است! اضافه شدن سردرگمی بیماران به دلیل کاهش سرعت اینترنت مشکل دیگری در تامین دارو برای مردم ایجاد کرده است و این شرایط برای مردم قابل تحمل نیست.این درحالیست که هر روز وعده بهبود و زیرساخت‌ها را به کاربران می‌دهند ولی همچنان وضعیت تغییری نکرده است.
 
کد مطلب: 161732
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *